FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON DC 20401

THIS IS THE BEGINNING OF MR # _3624

i oD A3 ovemro. 4

CAERAMAN £.8.3.

M
0
™
N
—
.
o
-

D

5

4




August 8, 1992

0
14

i

H

\1

Mr. John Warren McGarry, Chairman
Federal Election Commission

999 E Street, N.W.

Washington, DC 204863

133141
03A13934

Dear Chairman McGarry:

AS:2IHd 91 d3S26

1F 21, 'Y
NOISSIHKOI Kui

May I refer you to the attached two letters to Radio
Station WBT wherein 1 have charged a federal
election violation, registered a formal complaint
and requested WBT solicit a ruling from the Federal
Election Commission and the Federeal Communications
Commission.

As you will note, WBT and some additional 500 (as
claimed) radio stations are broadcasting daily that
which is tantamount to a three hour political
advertisement for one of the national presidential
candidacies during this election year. Hundreds of
radio tapes will so attest, I charge.

And this, I formally complain to you, represents a
massive, undeclared, political contribution by each

of said radio stations.

I respectfully request the two letters to WBT
attached hereto serve as the basis of, and
explanation for, my complaint to the Federal
Election Commission, and similarly for my request
for a ruling by the Commission; each as now formally

registered.

In view of the massive federal election impact of
this alleged viclation - in both mass audience
influence (over 12 million weekly claimed), and
massive in-kind political-contribution dollar volume
- 1 iESPectfully request your earliest possible

ter H. Shapir
228 Carmel Park
Charlotte, NC 2822




July 10, 1992

Mr. Richard Jackson, General Mgr.
Radio Station WBT

1 Julian Price Place

Charlotte, NC 28208

Dear Mr. Jackson:

Several years ago it was my privilege to be on your air,
during which time I created and broadcast daily some several
hundred money and investing educational features.

However, notwithstanding I am an admirer of WBT, the subject
of this letter nonetheless is that of broadcast fairness;
fairness, going to the question of how WBT logs the daily
Rush Limbaugh radio program. Why is this an issue?

Insofar as this is an election year, and insofar as Limbaugh
has openly and formally announced on the air that as a
"political host” he supports the Bush-Quayle Republican
candidates, the gquestion clearly exists as to whether or not
WBT is making a ‘soft money’ contribution or ‘in kind’
contribution to the Bush-Quayle Campaign and/or the
Republican National Committee by effectively airing three
hours daily (less paid advertising and local-national news
time) of pro Bush-Quayle advertising promotion. All this
aside from Limbaugh’s anti Clinton-Perot derogation.

By any reasonable election year standard such air time useage
constitutes a blatant and incessant promotion of the national
presidential candidates of the Republican Party - courtesy
WBT and the other radio stations airing the Limbaugh endorsed
candidate promotion - at no cost to the Republican
presidential and vice presidential candidates' campaign
and/or the Republican Party.

Accordingly, in my view, as a citizen owner of our national
airwaves, this air time (as defined above) ought be logged as
commercial time (non programming) by WBT and the
participating radio stations utilizing our airwaves under
licensing by the Federal Communications Commission.

Hence, should WBT not not be logging the subject air time as
commercial time - political or otherwise - 1 herein register
a formal complaint.

Further, I respectfully and formally regquest, that in turn,
WBT formally request of the Federal Communications
Commission, an official ruling as to whether the above
referenced portions of the daily Rush Limbaugh radio program
be loggded as (1) programming or (2) commercials - politiecal
or otherwise - by those radio stations carrying the Limbaugh
program.




Mr. Richard Jackson
Radio Station WBT
July 10, 1992

Page two

In the interest of clarity, please be advised my very narrow
and specific FCC ruling request does not go to the question
of Limbaugh’s rights per se; rather only as to how WBT and
participating radio stations will be required to log such
content retroactively and henceforth. This, as a consequence
of the requested FCC ruling based upon Limbaugh’s endorsed
presidential ticket promotional content and its unfair
political impact upon our national presidential election
pProcess.

Lastly, may I ask you kindly advise me, as a copy recipient
of your timely request to the FCC and their timely response,
your progress in procuring the aforementioned FCC ruling.

Please know, despite my deep admiration and respect for your
esteemed radio station, my sense of fairness requires I
pursue this matter; albeit with regret.

With my every good wish for your continuing success and that
of*HQT, and in appreciation of your earliest attention, I
remain

5228 Carmel Park Drlve
Charlotte, NC 28226

cc: FKederal Communicati}ns Commission

-




-7.‘5‘ oz .
Mr. Richard Jackson
Radio Station WBT CERTIFIED MAIL

1 Julian Price Place
Charlotte, NC 28208

Re: WBT DAILY POLITICAL CONTRIBUTIONS
Dear Mr. Jackson:

Not having received an acknowledgement of my requests relative the
above (as contained in my July 10, 1992 letter to WBT, copy
attached) or evidence you have acted upon same, I hereby issue my
second request for your action.

Additionally, I now expand my original July, 10 demand, i.e.,
whereby WBT seek my stated ruling request from the Federal
Communications Commission - to now include also my similar demand
WBT solicit a federal election violation ruling from the Federal
Election Commission. This, due to the increased intensity and
stridency of your Bush/Quayle presidential-campaign political
advertisement aired daily by WBT as the Rush Limbaugh portion of
your daily broadcasting.

Further, in view of your failure to respond to my formal request
and complaint of July 10, instant, I myself am now formally
requesting the Federal Communications Commission, as a copy
recipient of this and my referenced July 10 letter to you, rule on
the question of the proper logging of the Rush Limbaugh portion of

your daily WBT broadcasting, retroactive to the appropriately
effective date.

Similarly, I am formally requesting a federal election violation
ruling from the Federal Election Commission, retroactive to the

CharYotte, NC 28226 - )

ederal Communicationg Commission
Federal Elections C ission




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON, D C 20463

September 17, 1992

Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

Dear Mr. Shapiro:

This is to acknowledge receipt on September 16, 1992, of
your letter dated August 8, 1992. The Federal Election Campaign
Act of 1971, as amended ("the Act") and Commission Regulations
require that the contents of a complaint meet certain specific
requirements. One of these requirements is that a complaint be
sworn to and signed in the presence of a notary public and

0 notarized. Your letter did not contain a notarization on your

signature and was not properly sworn to.

In order to file a legally sufficient complaint, you must

o swear before a notary that the contents of your complaint are
N true to the best of your knowledge and the notary must represent
as part of the jurat that such swearing occurred. The preferred
form is "Subscribed and sworn to before me on this day of
= » 19__." A statement by the notary that the complaint was
> sworn to and subscribed before him/her also will be sufficient.
o We are sorry for the inconvenience that these requirements may

cause you, but we are not statutorily empowered to proceed with
< the handling of a compliance action unless all the statutory
requirements are fulfilled. See 2 U.5.C. § 437g.

Enclosed is a Commission brochure entitled "Filing a
Complaint.” I hope this material will be helpful to you should
> you wish to file a legally sufficient complaint with the
Commission. The file regarding this correspondence will remain
confidential for a 15 day time period during which you may file
an amended complaint as specified above. If the defects are not
cured and the allegations are not refiled, no additional
notification will be provided and the file will be closed.

If you have any questions concerning this matter, please
contact me at (202) 219-3410.

Sincerely, .
) & Y
e Tho - |-

Retha Dixon
Docket Chief

Enclosure

cc: Radio Station WBT



Ms. Retha Dixon, Docket Chief
Federal Election Commission
999 E Street, N.W.
Washington, DC 20483

Dear Docket Chief Dixon:

Thank you most sincerely for your very prompt and helpful

letter of September 17, 1992 relative mine Dated August 8,
1992,

10 Hd 8243576

I have noted and acted upon your advisal that I failed to
swear as to the truth of my complaint, to the best of my
knowledge, and in turn have my complaint notarized.

Acordingly, kindly find my properly executed complaint
enclosed for your earliest possible action.

Please note, my original complaint dated August 8, 1992 was

inadvertantly misdated. In this notarized re-submittal

attached, I have corrected same to reflect the correct and

actual original submittal date of September 8, 1992.

N
Thanking you fg kind attention, I remain

5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

e-submittal of)now sworn-and-notarized, corrected
against Radio Station WBT.




. John Warren MoGarry, Chairman
Federal Election Commission
999 E Street, N.W.
Washington, DC 20483

Dear Chairman MoGarry:

May I refer you to the attached two letters to Radio Station WBT
wherein I have charged a federal election violation, registered a
formal complaint and requested WBT solicit a ruling from the Federal
Election Commission and the Federeal Communications Commission.

As you will note, WBT and some additional 500 (as claimed) radio
stations are broadcasting daily that which is tantamount to a three
hour political advertisement for one of the national presidential
candidacies during this election year. Hundreds of radio tapes will so
attest, 1 charge.

And this, I formally complain to you, represents a massive,
undeclared, political contribution by each of said radio stationms.

I respectfully request the two letters to WBT attached hereto serve as
the basis of, and explanation for, my complaint to the Federal
Election Commission, and similarly for my request for a ruling by the
Commission; each as now formally registered.

Infview of the massive federal election impact of this alleged
v1ol-t10n - in both mass audience influonce (over 12 million weekly

letter to Radio {tation WBT - July 10, 1892
letter to RADIO ation WBT - September 8, 1992
TN
o before me on this/? day of September,

County of Mecklenburg
State of North Carolina




July 10, 1992

Mr. Richard Jackson, General Mgr.
Radio Station WBT

1 Julian Price Place

Charlotte, NC 28208

Dear Mr. Jackson:

Sevgral years ago it was my privilege to be on your air,
during which time I created and broadcast daily some several
hundred money and investing educational features.

However, notwithstanding I am an admirer of WBT, the subject
of this letter nonetheless is that of broadcast fairness;
fairness, going to the question of how WBT logs the daily
Rush Limbaugh radio program. Why is this an issue?

Insofar as this is an election year, and insofar as Limbaugh
has openly and formally announced on the air that as a
"political host" he supports the Bush-Quayle Republican
candidates, the question clearly exists as to whether or not
WBT is making a ‘soft money’ contribution or ‘in kind’
contribution to the Bush-Quayle Campaign and/or the
Republican National Committee by effectively airing three
hours daily (less paid advertising and local-national news
time) of pro Bush-Quayle advertising promotion. All this
aside from Limbaugh’s anti Clinton-Perot derogation.

By any reasonable election year standard such air time useage
constitutes a blatant and incessant promotion of the national
presidential candidates of the Republican Party - courtesy
WBT and the other radio stations airing the Limbaugh endorsed
candidate promotion - at no cost to the Republican
presidential and vice presidential candidates® campaign
and/or the Republican Party.

Accordingly, in my view, as a citizen owner of our national
airwaves, this air time (as defined above) ought be logged as
commercial time (non programming) by WBT and the
participating radio stations utilizing our airwaves under
licensing by the Federal Communications Commission.

Hence, should WBT not not be logging the subject air time as
commercial time - political or otherwise - I herein register
a formal complaint.

Further, 1 respectfully and formally request, that in turn,
WBT formally request of the Federal Communications
Commission, an official ruling as to whether the above
referenced portions of the daily Rush Limbaugh radio program
be logged as (1) programming or (2) commercials - political
or otherwise - by those radio stations carrying the Limbaugh
program.

In:h Hd 243826

NOISSIHIRDS 5.

|4




Mr. Richard Jackson
Radio Station WBT
July 10, 1992

Page two

In the interest of clarity, please be advised my very narrow
and specific FCC ruling request does not go to the guestion
of Limbaugh’s rights per se; rather only as to how WBT and
participating radio stations will be required to log such
content retroactively and henceforth. This, as a conseguence
of the requested FCC ruling based upon Limbaugh’s endorsed
presidential ticket promotional content and its unfair
political impact upon our national presidential election
process.

Lastly, may I ask you kindly advise me, as a copy recipient
of your timely request to the FCC and their timely response,
your progress in procuring the aforementioned FCC ruling.

Please know, despite my deep admiration and respect for your
esteemed radio station, my sense of fairness requires I
pursue this matter; albeit with regret.

my every good w1sh for your continuing success_and that

I

s Commission




Mr. Richard Jackson
Radio Station WBT CERTIFIED MAIL
1 Julian Price Place

Charlotte, NC 28208

Re: WBT DAILY POLITICAL CONTRIBUTIONS

Dear Mr. Jackson:

Not having received an acknowledgement of my requests relative the
above (as contained in my July 10, 1992 letter to WBT, copy
attached) or evidence you have acted upon same, I hereby issue my
second request for your action.

Additionally, I now expand my original July, 10 demand, i.e.,
whereby WBT seek my stated ruling request from the Federal
Communications Commission - to now include also my similar demand
WBT solicit a federal election vioclation ruling from the Federal
Election Commission. This, due to the increased intensity and
stridency of your Bush/Quayle presidential-campaign political
advertisement aired daily by WBT as the Rush Limbaugh portion of
M your daily broadcasting.

Further, in view of your failure to respond to my formal request

o~ and complaint of July 10, instant, I myself am now formally
requesting the Federal Communications Commission, as a copy
recipient of this and my referenced July 10 letter to you, rule on
the question of the proper logging of the Rush Limbaugh portion of
your daily WBT broadcasting, retroactive to the appropriately

effective date.

Similarly, I am formally requesting a federal election violation
ruling from the Federal Election Commission, retroactive to the

V -

Federal Communicatio Commission
Federal Elections Comkission




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON,. D C 20463

September 30, 1992

Mr. Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

MUR 3624
Dear Mr. Shapiro:

This letter acknowledges receipt on September 23, 1992, of
your complaint alleging possible vioclations of the Federal
Election Campaign Act of 1971, as amended ("the Act"), by WBT
Radio, Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, Inc., Bush-Quayle ’92
General Committee, Inc. and J. Stanley Huckaby, as treasurer.
The respondents will be notified of this complaint within five
days.

You will be notified as soon as the Federal Election
Commission takes final action on your complaint. Should you
receive any additional information in this matter, please
forward it to the Office of the General Counsel. Such
information must be sworn te-in the same manner as the original
complaint. We have numbered this matter MUR 3624. Please refer
to this number in all future correspondence. For your
information, we have attached a brief description of the
Commission’s procedures for handling complaints.

Sincerely,

< ;/gﬁ:‘

//@\
Lisa E. Klein

— Assistant General Counsel

Enclosure
Procedures




n
N
o
N
—

-
-

4

-

3

FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON, D.C 20463
September 30, 1992

J. Stanley Huckaby, Treasurer
Bush-Quayle '92 Primary Committee,
Bush-Quayle ’92 General Committee,
1030 15th Street, NW

Washington, DC 20005

MUR 3624

Dear Mr. Huckaby:

The Federal Election Commission received a complaint which
indicates that the Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, Inc., and
the Bush-Quayle 92 General Committee, Inc. ("Committees") and
you, as treasurer, may have violated the Federal Election
Campaign Act of 1971, as amended ("the Act"). A copy of the
complaint is enclosed. We have numbered this matter MUR 3624.
Please refer to this number in all future correspondence.

Under the Act, you have the opportunity to demonstrate in
writing that no action should be taken against the Committees
and you, as treasurer, in this matter. Please submit any
factual or legal materials which you believe are relevant to the
Commission’s analysis of this matter. Where appropriate,
statements should be submitted under oath. Your response, which
should be addressed to the General Counsel’s Office, must be
submitted within 15 days of receipt of this letter. If no
response is received within 15 days, the Commission may take
further action based on the available information.

This matter will remain confidential in accordance with
2 U.5.C. § 437g(a)(4)(B) and § 437g(a)(12)(A) unless you notify
the Commission in writing that you wish the matter to be made
public. If you intend to be represented by counsel in this
matter, please advise the Commission by completing the enclosed
form stating the name, address and telephone number of such
counsel, and authorizing such counsel to receive any
notifications and other communications from the Commission.




J. Stanley Huckaby, Treasurer
Bush-Quayle '92 Primary Committee, Inc.
Bush-Quayle '92 General Committee, Inc.
Page 2

If you have any questions, please contact Frances B. Hagan,
the staff member assigned to this matter, at (202) 219-3400.
For your information, we have enclosed a brief description of
the Commission’s procedures for handling complaints.

Sincerely,

Assistant General Counsel
Enclosures
l. Complaint
2. Procedures
3. Designation of Counsel Statement




FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINGCTON, DC. 20463
September 30, 1992

Richard Jackson, General Manager
WBT Radio

1l Julian Place

Charlotte, NC 28208

MUR 3624

Dear Mr. Jackson:

The Federal Election Commission received a complaint which
indicates that WBT Radio may have violated the Federal Election
Campaign Act of 1971, as amended ("the Act"). A copy of the
complaint is enclosed. We have numbered this matter MUR 3624.
Please refer to this number in all future correspondence.

Under the Act, you have the opportunity to demonstrate in
writing that no action should be taken against WBT Radio in this
matter. Please submit any factual or legal materials which you
believe are relevant to the Commission’s analysis of this

matter. Where appropriate, statements should be submitted under
oath. Your response, which should be addressed to the General
Counsel’s Office, must be submitted within 15 days of receipt of
this letter. If no response is received within 15 days, the
Commission may take further action based on the available
information.

This matter will remain confidential in accordance with
2 U.S.C. § 437g(a)(4)(B) and § 437g(a)(12)(A) unless you notify
the Commission in writing that you wish the matter to be made
public. If you intend to be represented by counsel in this
matter, please advise the Commission by completing the enclosed
form stating the name, address and telephone number of such
counsel, and authorizing such counsel to receive any
notifications and other communications from the Commission.




Richard Jackson, General Manager
WBT Radio
Page 2

If you have any questions, please contact Frances B. Hagan,
the staff member assigned to this matter, at (202) 219-3400.
For your information, we have enclosed a brief description of
the Commission’s procedures for handling complaints.

Sincerely,

ZAC

sa E. Klein
Assistant General Counsel
Enclosures
1. Complaint
2. Procedures
3. Designation of Counsel Statement




a v

RERER

'uj

v

October 19, 1992

ch

BY HAND DELIVERY

Lawrence M. Noble, Esquire
General Counsel

Federal Election Commission
999 E Street, N.W.

Washington, D.C. 20463

NEI}I‘SS“"

Re: 6 2 nle ckab
a 9 i C ittee
92 General Committee, Inc.

Dear Mr. Noble:

This letter constitutes my Response and the Response of
Bush - Quayle ‘92 Primary Committee, Inc. and Bush - Quayle ‘92
General Committee, Inc. (collectively "Bush - Quayle 92" or

"Respondents"), to the Complaint filed with the Federal Election
Commission ("FEC" or the "Commission") by Mr. Walter H. Shapiro
("Complainant"™) of Charlotte, North Carolina. Respondents
received the Complaint on October 2, 1992.

Complainant makes the absurd allegation -- without citation
to federal election law -- that over 500 radio stations carrying
the nationally syndicated Rush Limbaugh show are somehow making a
"massive, undeclared, political contribution" to Bush - Quayle 92
and/or the Republican National Committee. The purported factual
basis for this speciour charge is that Mr. Limbaugh has allegedly
announced on the air his support for Bush - Quayle 92.
Complainant, however, has overlooked or ignored tne clear FEC
requlations that exempt from the definitions of contribution and
expenditure the costs of carrying any news story, commentary or
editorial by a broadcast station. For this reason, we
respectfully submit that the Commission should promptly dismiss
this frivolous Complaint.

Statement of Facts

Complainant states that radio station WBT in Charlotte,
North Carolina and over 500 other radio stations nationwide carry
the Rush Limbaugh show. (Compl. at 1.) Mr. Limbaugh, the
Complaint alleges, "has openly and formally announced on the air

1030 15th St. NW, Washington, DC 20005
Paid for by Bush-Quayle '92 General Committee, Inc.
Printed on Recycled Paper




- )
-
M
N
g
Y
o
-

Lawrence M.
October 19,
Page 2

that as a 'political host’ he supports the Bush-Quayle Republican
candidates." (Attachment 1 to Compl.) According to Complainant,
this is a "’soft money’ contribution or ‘in kind’ contribution to
the Bush-Quayle Campaign and/or the Republican National
Committee." Id.

Complainant does not, and cannot, allege that Bush - Quayle
92 owns or controls any of the radio stations that carry the Rush
Limbaugh show. Complainant does not, and cannot, allege that
Bush - Quayle 92 controls the format or content of that show. In
short, Bush - Quayle 92 has no influence or control over anything
that is said by Mr. Limbaugh on his show or over the stations
that broadcast the show. Moreover, Complainant does not allege
that any other political committee, party, or candidate owns or
controls the radio stations breocadcasting the Rush Limbaugh show.

Discussion

Although the definition of contribution under the Federal
Election Campaign Act of 1971 is very broad, the "cost incurred
in covering or carrying a news story, commentary, or editorial by
any broadcasting station, newspaper, magazine, or other
periodical publication is pet a contribution unless the facility
is owned or controlled by any political party, political
committee, or candidate. . . ."™ 11 C.F.R. § 100.7(b) (2)
(emphasis added); see 2 U.S.C. § 431(9) (B) (i) ("’expenditure’
does not include . . . any news story, commentary, or editorial
distributed through the facilities of any broadcasting station,

unless such facilities are owned or controlled by any
political party, political committee, or candidate"™); 11 C.F.R.
§ 100.8(b) (2).

Bush - Quayle 92 does not own or control any of the radio
stations broadcasting the Rush Limbaugh show. Furthermore, Bush
- Quayle 92 does not direct or control the format or content of
that program. Complainant does not allege that any other
political committee, party, or candidate controls the stations or
the show. Hence, the political commentary described in the
Complaint falls under the clearly established news, commentary,
and editorial exception to the definition of contribution. See
Adv. Op. 1987-8, Fed. Election Camp. Fin. Guide (CCH) g 5890, at
11,360 (1987) (no contribution to candidates from interviews
published in magazine); Adv. Op. 1978-76, Fed. Election Camp.
Fin. Guide (CCH) § 5370, at 10,373 (1978) (television station
could air film prepared by congressman depicting the facilities
available to his constituents as a public service announcement
under the "news story, commentary, or editorial"™ exception).




o
M
D
R
~
o
-

g U

/

Lawrence M. Noble, Esq.
October 19, 1992
Page 3

The radio stations mentioned in the Complaint merely
broadcast a program in which the host engages in political
commentary. Bush - Quayle 92 does not have any control over the
stations or the program. Thus, these stations have not made a
contribution to Bush - Quayle 92. If one were to conclude --
contrary to clearly established law and common sense -- that
these radio stations have made a contribution to Bush - Quayle
92, then virtually every other broadcast station and newspaper in
the country has made vast contributions to both the Bush - Quayle
92 and the Clinton/Gore general election campaigns.

To avoid this absurd result and to protect the
constitutionally guaranteed right of free expression, the
regulations of the FEC properly classify the cost of carrying
political commentary on a broadcast station as an exception to
the definition of contribution.

Conclusion
The Complaint does not state a violation of any statute or
regulation under the jurisdiction of the FEC. Respondents
respectfully request that the General Counsel recommend to the

Commission that it find no reason to believe that a violation has
occurred, and that this matter be promptly closed.

Respectfully submitted,

P74

J. Stanley Huckaby
Treasurer

Lisa E. Klein, Esq.
Assistant General Counsel
Federal Election Commission

Frances B. Hagan, Esq.
Federal Election Commission




Lawrence M. Noble, Esq.
October 19, 1992
Page 4

Verification

The undersigned swears that the facts set forth in this
reagonse are true to the best of his knowledge, information, and
belief.

Sworn and subscribed to before
me this 19th day of October, 1992.

Né%y Public

/'Iy Covimi s siom Expires -’»f/a,,/q_g /N [/ﬁ,




Bobby R. Burchfield, General Counsel

The above-named individuals are hereby designated as my

counsel and are authorized to receive any notifications and other

communications from the Commission and to act on my behalf before

the Commission.

RESPONDENT’S8 NAME:

ADDRESS:

J. Stanley Huckaby, Treasurer
- E ittee £

Bush - Quayle ‘92 General Committee, Inc.

1030 15th Street, N.W.

Washington, D.C. 20005

HOME (703) 329 - 1615
BUSINESS (202) 336 - 7300




WILEY, REIN & FIELDING

1778 K STREET, N. W.
WASHINOTON, D. C. 20008
(202) 429-7000

FACSIMILE

(202) 429-70
WRITER'S DIRECT DIAL NUMBER Ogtober 20 " 1993 TELEX 248348 m:&

13 TWeIa34

(202) 429-7301

hh:lIRY 12130

Lawrence M. Noble, Esqg.
General Counsel
Federal Election Commission
999 E Street, N.W.
Washington, D.C. 20463
Attn: Frances B. Hagan

Re: MUR 3624

Dear Mr. Noble:
This Response, including the attached affidavit, is submitted

on behalf of WBT (AM) Radio in reply to a complaint filed by Walter
H. Shapiro and designated Matter Under Review ("MUR") 3624. An
executed Statement of Designation of Counsel Form is attached. For
the reasons set forth herein, the Federal Election Commission
("FEC" or "Commission") should find no reason to believe that
Respondent violated any provisions of the Federal Election Campaign

Act of 1971, as amended ("the Act").

THE COMPLAINT

The Complaint in this Matter alleges that simply by

broadcasting the Rush Limbaugh Show, WBT, among other stations, is

making a contribution to the Bush-Quayle campaign or the Republican

National Committee. This complaint has no merit.




Lawrence M. Noble, Esqg.
October 20, 1992
Page 2

FACTS
WBT (AM) is a radio station licensed to Jefferson-Pilot

Communications Company. See Affidavit of Richard Jackson Whitt
Before the Federal Election Commission (hereinafter "Whitt Aff.")
at § 1. Jefferson-Pilot is not owned or controlled by any
political party, political committee, or candidate. JId. at § 5.
The Rush Limbaugh Show is a regularly scheduled call-in "talk" show
which has been broadcast by WBT since September, 1991. Id. at
9¥Y 2-3. In fact, the Rush Limbaugh Show is broadcast on more than
100 radio stations across the country. Id. at ¢ 4.
DISCUSSION

While the allegation in this matter is not specific, to the
extent that political issues are discussed, the Rush Limbaugh Show
falls squarely within the press exemption contained in the Federal

Election Campaign Act of 1971, as amended ("Act"). While a

corporation may not make any contribution or expenditure in

connection with a federal election, under the Act, the term
"expenditure" does not include:

any news story, commentary, or editorial
distributed through the facilities of any
broadcasting station, newspaper, magazine, or
other periodical publication, unless such
facilities are owned or controlled by any
political party, political committee, or
candidate.




Lawrence M. Noble, Esq.
October 20, 1992
Page 3

2 U.S.C. § 431(9)(B)(i). See also 11 C.F.R. § 100.7(b)(2). 1In

intorprotinq this provision, the Commission has determined that two
requirements must be met. First, pursuant to Reader’s Digest
Association v. FEC, 509 F. Supp. 1210 (D.N.Y. 1981), the

distribution must fall within the press entity’s legitimate press
function. Second, the facilities can not be owned or controlled by
any political party, political committee, or candidate.

The Commission, for instance, recently determined that both of
these requirements were met by the "Doonesbury" comic strip
"authored by Garry B. Trudeau, distributed by Universal Press
Syndicate, and published in the Raleigh News and Observer (and
other newspapers)," and which published the "800" line number for
the Jerry Brown Committee. First General Counsel’s Report in MUR
3500 at pp. 2-3. Just as the distribution of the Doonesbury strip
qualified for the press exemption, the distribution of the Rush
Limbaugh Show qualifies for the press exemption.

As a regularly scheduled talk show which may or may not

discuss politics on any given day, the Rush Limbaugh Show is

commentary', and its distribution clearly falls within WBT’s

! In discussing the issue of "commentary," the
Commission previously has stated that:

Although the statute and regulations do not
define "commentary," the Commission is of the view
that commentary cannot be limited to the
broadcaster. The exemption already includes the




Lawrence M. Noble, Esq.
October 20, 1992
Page 4

legitimate press function. Moreover, Jefferson-Pilot, the licensee

of WBT is not owned or controlled by any political party, political

committee, or candidate. See Whitt Aff. at § 5.
Accordingly, the Commission should find no reason to believe

that WBT (AM) violated any provision of the Act.

Sincerely,

lecat G “Hud gy

Carol A. Lahanm

Counsel for WBT (A

term "editorial" which applies specifically to the
broadcaster’s point of view. In the opinion of the
Commission, "commentary" was intended to allow the
[sic] third persons access to the media to discuss
issues. The statute and regulations do not define
the issues permitted to be discussed or the format
in which they are to be presented under the
"commentary" exemption nor do they set a time limit
as to the length of the commentary.

Advisory Opinion 1982-44, Fed. Election Camp. Fin. Guide
(CCH) § 5691 (1982).




0
-
)
N
<

-

4 0

S

BEFORE THE FEDERAL ELECTION COMMISSION

State of North Carolina )
)
County of Mecklenburg )

AFFIDAVIT OF RICHARD JACKSON WHITT

Richard Jackson Whitt, first being duly sworn, deposes

and says:

1. My name is Richard Jackson Whitt. I am the
General Manager of Charlotte, North Carolina radio stations
WBT AM and FM and am a vice president of Jefferson-Pilot
Communications Company, the licensee of those stations. I
have served in these positions since June, 1992.

2 WBT (AM) broadcasts a program called the "Rush
Limbaugh Show" each weekday afternoon for three hours between
12 o’clock and 3 o’clock. Based on my personal knowledge,
WBT (AM) has broadcast the Rush Limbaugh Show since June,
1992. On information and belief, WBT (AM) began broadcasting
the Show in September, 1991 and has broadcast it each weekday
since that time.

¥s The Rush Limbaugh Show is a call-in "talk"
show. The host (Limbaugh) typically states his opinion on
some subject and then invites callers, who may express
opposing or supporting views. Typically a caller engages in
dialogue with Limbaugh. Politics may or may not be discussed

on any given day as is the nature of any call-in talk show.




4. The Rush Limbaugh Show is very popular with
the radio industry, and (on information and belief) is
carried on well over 100 radio stations in the United States
each day.

5. On information and belief, Jefferson-Pilot
Communications Company is not owned or controlled by any
political party, political committee, or candidate.

The above is true and correct to the best of my

i

Richa ckson Whitt

knowledge and belief.

Signed and sworn to before me
this 2o day of October, 1992.

fiség;“‘(“) T . 3££fi}7ﬁ T

JNotary Public

My Commission Expires: 7}uu3,£,ﬁ777




MUR _3624

NAME OF COUNSEL: Carol A, Laham, Esq.

ADDRESS:

Wiley, Rein & Fielding

1776 K Street, N.W.

Washington, D.C. 20006

TELEPHONE:

(202) 429-7301

The above-mentioned individual is hereby designated as my

counsel and is authorized to receive any notifications and other

communications Yrom the Commission and to act on my behalf before

the Commission.

RESPONDENT’S NAME:

ADDRESS:

HOME PHONE:

BUSINESS PHONE:

§e

ggggggo?uﬁ*lxﬁ Communications

1 Julian Price Place

Charlotte, North Carolina 28208




v 13 817N

November 6, 1992

Ms. Lisa E. Klien, Asst. Genl. Counsel

Federal Election Commission Re: MUR 3624
999 E Street, N.W.

Washington, DC 20463

Dear Ms. Klein:
Thank you your September acknowiledgement of my

September complaint Bum
92GeneralConwnittoelnc. Bush- Quayle 92Prlmary 4
inc. and J. StanlyHudr.abyastreasurar

You advised the respondents wil be notified of my complaint within
five days, and your attached complaint procedure indicated the
respondents have 15 days thereafter to respond to the complaint.

Such time having now well transpired, may | ask you kindly advise
whether | as complainant am entitled to receive a copy of each of
the respondents responses.

If so, | respectfully request same and await your earfiest convenient

Walter H. Shapiro ?Z

5228 Carmmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

$14 TvH3I034

ESOIHY €1 AONZ6

NOISSHENGS ¥ L
,_._‘i«.-..,"._“; e e




FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINGTON, D.C 20463

1992

November 16,

Mr. Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

RE: MUR 3624

Dear Mr. Shapiro:

This is in response to your letter dated November 6, 1992, in
which you request information pertaining to the complaint you

X filed on September 23, 1992, with the Federal Election

Commission.

The Federal Election Campaign Act of 1971, as amended ("the
M Act") prohibits any person from making public the fact of any
notification or investigation by the Commission prior to closing
the file in the matter unless the party being investigated has
<t agreed in writing that the matter be made public. See 2 U.S.C.
' § 437g(a)(4)(B) and § 437g(a)(12)(A). Because there has been no
written agreement that the matter be made public, we are not in a
position to release any information at this time.

As you were informed by letter dated September 30, 1992, we
will notify you as soon as the Commission takes final action on
your complaint.

Sincerely,

YRy - .

Frances B. Hagan
Paralegal Specialist



.i.'.’ ﬂr.‘ rﬁj |

Inmllﬂ’

Mr. John Warren McGarry, Chairman
Federal Election Commission

699 E Street, NW
Washington, DC 20463

Att: Lisa E. Klein, Assistant General Councel
Frances B. Hagan, Paralegal Specialist

Dear Persons:

| am in receipt of and thank you for yours of September 30, and November 16, 1992
respectively.

May this letter serve as an addendum to my complaint you have numbered MUR 3624.

Insofar as the alleged election violations | have charged by the respondents - WBT Radio,
Bush-Quayle '92 Primary Committee, Inc., Bush-Quayle "92 General Committee, inc. and J.
Stanley Huckaby, Treasurer - were so flagrant and pervasive, | am deeply concerned your
investigation of my complaint be thorough and comprehensive. The dollar potential of the
viclations and iliegal contributions, | allege were made and received through the use of the
three hour daily Rush Limbaugh syndicated radio program - across some 300 radio stations
similar to the named respondent Radio Station WBT - doubtiess will aumber in the tens of
millions of dollars.

| further allege :

(1) Rush Limbaugh openly and specifically endorsad the Bush-Quayle candidacy on-
air, and promoted only the Bush-Quayle campaign agenda, during the presidential
election campaign.

(2) Roger Ailes, Limbaugh's radio program business partner, was a paid consultant in
the Bush-Quayle campaign.

{3) Rush Limbaugh was invited to a one-on-one session with President Bush at the
White House early in the Bush-Quayle campaign.

{4) Shortly thereafter President Bush and Vice President Quayle each appeared twice

in-studio on the Rush Limbaugh radio program during the election campaign. The
Clinton-Gore/Perot-Stockdale tickets did not so appear.

Accordingly, | formaily request election year tapes of the subject Rush Limbaugh radio
program, particularly since the Democratic convention through election day, be reviewed by
the Commission to ascertain:

{1) Whether the major portion or any portion of Limbaugh’s campaign-era radio
programs were tantamount to, and in fact constituted, running daily political
commercials via the blatant and incessant affirmative promotion of the Bush-Quayle
ticket and its campaign posrtions, and conversely, the blatant and incessant negative
promotion of the Clinton-Gore/Perot-Stockdale tickets and their campaign positions.
And if so,

ﬂ muu—nm-ammmm




(3) Whether the legally qualified candidates Clinton-Gore and Perot-Stockdale were in
fact offered equal, live, in-studio personal appearance air-time to that of President
Bush and Vice President Quayle.

| respectiully acknowiedge and appreciate your advice, as contained in your kind November
16th response to my queery of November 6th, that you cannot inform me of the progress of
your consideration of my complaint until the Commission takes final action.

| only ask you take into your investigation and action consideration my comments and formal
wwmmlmnﬁnmw

llerf iy

Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

£

Subscribed and swom to before me on this o day of November, 1992.

County of Mecklenberg -
State of North Carclina




FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINGTON, D C 20463

December 1, 1992

Mr. Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

RE: MUR 3624

Dear Mr. Shapiro:

This letter acknowledges receipt on November 30, 1992, of the
amendment to the complaint you filed on September 23, 1992,
against WBT Radio, Bush-Quayle ‘92 Primary Committee, Inc.,

‘" Bush-Quayle ’'92 General Committee, Inc., and J. Stanley Huckaby,

' as treasurer. The respondents will be sent copies of the
— amendment. You will be notified as soon as the Federal Election
Commission takes final action on your complaint.

Sincerely,

M/ﬁ)#{?-\

Frances B. Hagan
o Paralegal Specialist



FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINCTON, DC 20463

December 1, 1992

Bobby R. Burchfield, Esquire
General Counsel

Bush - Quayle ’92 Primary Committee, Inc.
Bush - Quayle ’92 General Committee, Inc.
1030 15th Street, N.W.

Washington, D.C. 20005

RE: MUR 3624
Bush - Quayle '92 Primary
Committee, Inc.
O Bush - Quayle ’'92 General
Committee, Inc.
— J. Stanley Huckaby, as
treasurer

Dear Mr. Burchfield:

< On September 30, 1992, your clients were notified that the

Federal Election Commission received a complaint from Walter H.
> Shapiro alleging violations of certain sections of the Federal

Election Campaign Act of 1971, as amended. At that time your
o clients were given a copy of the complaint and informed that a

response to the complaint should be submitted within 15 days of
receipt of the notification.

On November 30, 1992, the Commission received additional
M) information from the complainant pertaining to the allegations in
the complaint. Enclosed is a copy of this additional
information. As this new information is considered an amendment
to the original complaint, you are hereby afforded an additional
15 days to respond to the allegations.

If you have any questions, please contact me at (202)
219-3400.

Sincerely,

W )?g

Frances B. Hagan
Paralegal Specialist

Enclosure



FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON, DC 20463

December 1, 1992

Carol A. Laham, Esquire
Wiley, Rein & Fielding
1776 K Street, N.W.

Washington, D.C. 20006

RE: MUR 3624
WBT - AM Radio

Dear Ms. Laham:

N On September 30, 1992, your client was notified that the
Federal Election Commission received a complaint from Walter H.
Shapiro alleging violations of certain sections of the Federal
Election Campaign Act of 1971, as amended. At that time your
client was given a copy of the complaint and informed that a
response to the complaint should be submitted within 15 days of
receipt of the notification.

3

8

On November 30, 1992, the Commission received additional
information from the complainant pertaining to the allegations in
the complaint. Enclosed is a copy of this additional
information. As this new information is considered an amendment
to the original complaint, you are hereby afforded an additional
15 days to respond to the allegations.

4 097 4

If you have any questions, please contact me at (202)
) 219-3400.

Sincerely,

Frances B. Hagan
Paralegal Specialist

Enclosure



WILEY, REIN & FIELDING

1778 K STREET, N.W.
WASHINGTON, D. C. 20008
(202) 429-7000

FACSIMILE
December 18, 1992 (202) 428-70489

TELEX 248348 WYRN UR

WEHTER'S DIRECT DIAL NUMBER

(202) 429-7301

-

Lawrence M. Noble, Esgq.
General Counsel

Federal Election Commission
999 E Street, N.W.
Washington, D.C. 20463

1
Uan

Ac:NY 813

0 Attn: Frances B. Hagan

ROISSIA00 HL! L

Re: MUR 3624

Noble:

Dear Mr.

This letter responds to the amendment to the complaint filed

in Matter Under Review 3624 by Walter H. Shapiro and supplements

the October 20, 1992 Response to the initial complaint filed by WBT

0

(AM) Radio. Complainant’s amendment underscores that his real

problem is with the Rush Limbaugh Show, and names WBT (AM) Radio

only as one of hundreds of radio stations which carries the

program. As was the case with the original complaint, this

amendment has no merit.

The allegations made in this amended complaint address Rush

Limbaugh’s personal business and the content of his show. WBT has

no control over either one of these factors. WBT does not carry

the Rush Limbaugh Show because it agrees or disagrees with Mr.

Limbaugh’s views, but rather because it is an extremely popular

program. WBT is not in the position of muzzling Mr. Limbaugh or




Lavwrence M. Noble, Esq.
December 18, 1992
Page 2

censoring his views. What he says on his program and his personal
business dealings are just that, his views and his business
dealings. Thus, regardless of the veracity of these new

"allegations,"™ it is indisputable that broadcasting the program

qualifies for the press exemption of the Federal Election Campaign

Act of 1971, as amended, as explained in WBT’s October 20, 1992
Response.'

Finally, WBT is concerned with complainant’s reguest that the
Commission review tapes of each of Mr. Limbaugh’s show,
particularly since the Democratic convention. In effect,
complainant is asking the Commission to trod upon the First
Amendment and act as a censor of speech. The Commission simply
must reject any such request.

Accordingly, the Commission should find no reason to believe

that WBT (AM) violated any provision of the Act.

Sincerely,
Carol A. Laham

Counsel for WBT (AM)

. Carrying the Rush Limbaugh Program is no different

than the Washington Post and any number of other newspapers
carrying a regular column by Michael Kingsley who endorsed
Bill Clinton.




FEDERAL ELECTION COMMISSION
999 E Street, N.W.
Washington, D.C. 204

FIRST GENERAL COUNSEL'S REPORT SENSITIVE

MUR #s 3483, 3605, 3615, 3624,
3660, 3706, 3709, 3710
STAFF MEMBER: Lawrence L. Calvert, Jr.

ca pra

COMPLAINANTS:

MUR 3483: Gerald B. Wetlaufer

MUR 3605: Rodney G. Gregory, as General Counsel to
Friends of Corinne Brown

MUR 3615: Don Brewer Jr., as Chairman of the Duval
County Republican Executive Committee

MUR 3624: Walter H. Shapiro

MUR 3660: Dr. Philip W. Ogilvie

MURs 3706, 3709, and 3710: William D. White

RESPONDENTS :

MUR 3483: George Bush
Bush-Quayle ’92 Primary Committee
and J. Stanley Huckaby, as treasurer
KXIC Radio
U. S. Small Business Administration

Andrew E. Johnson
Committee to Elect Andy Johnson

and Andrew E. Johnson, as treasurer
WVO0J Radio

Clinton/Gore '92 Committee and
Robert A. Farmer, as treasurer
WIXT-TV

Bush-Quayle ’'92 Primary Committee

and J. Stanley Huckaby, as treasurer
Bush-Quayle ’92 General Committee

and J. Stanley Huckaby, as treasurer
WBT Radio

Flower & Garden Magazine

Lynn Yeakel
Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee and
Sidney Rosenblatt, as treasurer
Arlen Specter
Citizens for Arlen Specter and
Stephen J. Harmelin, as treasurer
WDUQ Radio
Kevin Gavin




Lynn Yeakel

Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee and
Sidney Rosenblatt, as treasurer

WPXI-TV

Lawrence Convention Center

Monro Muffler/Brake

Welch Foods, Inc.

Richardson-Vicks, Inc.

MAACO

Quality Furniture Co.

Edgar Snyder and Associates

Red Lobster Restaurants

International Paper Co.

Turnpike Toyota

West Penn Power Co.

Cinema World, Inc.

Medic Alert

General Mills, Inc.

Willi’s Ski Shop

Willoughby Communications

Arlen Specter
Citizens for Arlen Specter
and Stephen J. Harmelin, as treasurer

RELEVANT STATUTES: 431(8)(A)
431(9)(B) (1)
431(11)
44la(a)(1l)
441b
441b(a)
4414
441d(a)(1)
9003(d)
100.7(a)(1)
100.7(b)(2)
100.8(b)(2)
114.4(e)
114.9(4)
73.1940(b)

ccccaccac

o ANONONGC: +» ¢+ & o

(iii)(A)

INTERNAL REPORTS CHECKE Disclosure Reports
FEDERAL AGENCIES CHECKED: None

I. GENERATION OF MATTERS

These matters arise from various complaints filed in 1992
concerning several 1992 elections. Each complaint alleges that a

news story or broadcast constituted a prohibited in-kind




contribution from a media corporation to candidates or committees
in violation of 2 U.S.C. § 441b. Accordingly, the complaints are

treated in one report. Details about the generation of each

particular matter and the material facts of each case will be

provided in the next section.

II. FACTUAL AND LEGAL ANALYSIS

A. The Law
The Federal Election Campaign Act of 1971, as amended ("the
Act"), provides that no corporation, except through a separate

segregated fund, may make a contribution or expenditure in

connection with any Federal election. 2 U.S.C. § 441b. However,

the Act and the Commission’s regulations exclude, under certain 3

conditions, costs associated with the production or dissemination

of news stories, commentaries or editorials from the definitions

SN @ 2

of "contribution™ and "expenditure®”. 2 U.S.C. § 431(9)(B)(i);

11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2).

In Readers’ Digest Ass’'n. v. FEC, 509 F. Supp. 1210, 1214

(S.D.N.Y.

1981),

the court, interpreting the Act, stated that the
media exemption applies when the distribution of news or
commentary falls within the media entity’s "legitimate press

function," and when the entity is not owned or controlled by any

pelitical party, political committee, or candidate. The

Commission has interpreted the media exemption broadly, consistent
with Congress’ admonition that the Act was not intended "to limit

or burden in any way the first amendment freedom of the press."”

H. R. Rep. No. 943, 93d Cong., 1lst Sess., at 4 (1974). For

instance, although Section 431(9)(B)(i) speaks only of "news



stor{ies), commentar(ies), or editorial(s]", the Commission’s

regulations have extended the protection to "costs incurred in

covering or carrying" exempt material. 11 C.F.R.

§§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2). See also, e.g., Advisory Opinion

1982-44 (cable television network’s donation of time to national
party committees for broadcasts in which candidates and other
party leaders discussed issues and solicited contributions was
protected by media exemption).
Section 431(9)(B)(i) identifies only "broadcasting

station[s], newspaper(s], magazine[s], or other periodical

publication[s]" as press entities entitled to the exemption. To
determine whether a medium of communication fits one of these
descriptions, the Commission has applied the definitions of
"broadcaster,"” "newspaper”, and "magazine or other periodical
publication™ in its Explanation and Justification of

11 C.F.R. § 114.4(e). See, e.g. MURs 2277 and 2567. Although

4 0 V' 4 83 2 3

that regulation deals with the sponsorship of candidate debates by

news organizations, the definitions in the Explanation and
Justification were explicitly drafted with the media exemption in

mind. See Explanation and Justification of 11 C.F.R. § 114.4(e),

44 Fed. Reg. 76,734 (1979).

According to the Explanation and Justification, "the term

‘broadcaster’ is meant to include broadcasting facilities licensed

by the Federal Communications Commission [("FCC")], as well as

networks." 44 Fed. Reg. at 76,735. Magazines and "other

periodical publications™ are "publication{s] in bound pamphlet

form appearing at regular intervals (usually either weekly,



bi-weekly, monthly or quarterly) and containing articles of news,
information, opinion and entertainment, whether of general or

specialized interest. Only magazines and periodicals which

ordinarily derive their revenues from subscriptions and

advertising”™ are to be exempt. 44 Fed. Reg. at 76,735.

In addition to the "legitimate press function” test, the
Commission must also determine whether the press entity is owned
or controlled by any political party, political committee or

candidate. This test is a straightforward inguiry into whether

the complaint, response or other data available to the Commission

suggest that a media entity is so owned or controlled. See, e.g.,

MUR 3645. 1If it is, it gqualifies for the exemption only in

certain narrowly defined situations described in the regulations.

See 11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2)(i) and (ii) and 100.8(b)(2)(i) and
(ii).1

4 539 42 4

Paid advertising expressly advocating a candidate’s election

or defeat would not qualify for the media exemption and would be

subject to the requirements of 2 U.S.C. § 441d. That section

provides disclaimer requirements "whenever any person makes an

1s Under the cited provisions, if a media entity is owned or
controlled by a party, committee or candidate the media exemption
extends only to the costs of news stories "(i) which represent

« « . bona fide news account[s] communicated in a publication of
general circulation or on a licensed broadcasting facility, and
(ii) which [are] part of a general pattern of campaign-related
news accounts which give reasconably equal coverage to all opposing
candidates in the circulation or listening area . . . ." These
provisions are not applicable to any of the MURs discussed in this
report. However, it is important to note that, contrary to the
assertion of complainant William D. White in MURs 3706, 3709 and
3710, the "reascnably egqual coverage" requirement is triggered
only by a finding that a media entity is owned or controlled by a
party, committee or candidate.




expenditure” for "general public political advertising” containing
express advocacy. Obviously, Congress did not intend through the
media exemption to exempt paid advertising containing express
advocacy from the definition of "expenditure"; otherwise, Section
4414 would be a nullity. By contrast, paid non-political
advertising sponsorship of a broadcast or publication protected by
the exemption is permitted, provided that the sponsor exercises no
control over the exempt content. See Advisory Opinion 1987-8
(corporate sponsorship of magazine and television interview series
with presidential candidates was not prohibited).

B. The Cases

1. NUR 3483

This matter was generated by a complaint received
from Gerald B. Wetlaufer of Iowa City, Iowa against KXIC Radio of
Iowa City; then-President George Bush; the Bush-Quayle 92 Primary

Committee, Inc. and J. Stanley Huckaby, as treasurer; and the

40949325

U. S. Small Business Administration (SBA). The complaint alleges

-y

that taped radio public service announcements produced by SBA and

3

broadcast by KXIC contained the statement "President Bush knows

o

our challenges”, leading into a voice-over message from the

President promoting SBA export assistance programs. The complaint
appears to allege that because President Bush was a candidate for
re-election at the time the public service announcement was

broadcast, the announcement expressly advocated his candidacy and

was a thing of value to his campaign. Consequently, the complaint

theorizes that the production and airing of the public service

announcement constituted a prohibited in-kind contribution from



the SBA and KXIC to the Bush campaign. Attachment A-1l.
As a threshold matter, this Office is of the opinion that
the Commission lacks jurisdiction over the SBA in this case.

Although 2 U.S.C. § 44la(a)(l) provides that "no person” shall

make contributions in excess of certain limits, 2 U.S.C.

§ 431(11) provides that "the term ‘'Person’ . . . does not include

the Federal Government or any authority of the Federal

Government." The SBA is, of course, a federal agency. Moreover,

for reasons that will be shown, even if the SBA were subject to
the Commission’s jurisdiction this Office would still recommend
that the Commission find no reason to believe the SBA violated any
provision of the Act.
KXIC asserts it broadcast the announcement "to meet its
responsibilities as a licensee of the Federal Communications
Commission to present programming that addresses issues of concern
to the community,” and argues that the broadcast of public service

announcements like the one at issue here is per se within the

legitimate press function of a radio station. Attachment A-3

at 2.
In Advisory Opinion 1978-76, the regquester, a member of

Congress, had produced a film on the services his office made

available to constituents. A television station in the member'’s

home district proposed to broadcast the film free of charge as a

public service announcement. The Commission determined that the

media exemption was "available when, in the exercise of its

responsibility [as an FCC licensee] to serve the public interest,

convenience and necessity, the station carries a public




service announcement to inform constituents of facilities and

services provided" by the member’s office.

The SBA announcement appears to meet the test articulated in
AO 1978-76. KXIC asserts it broadcast the announcement in

furtherance of its obligation as an FCC licensee, and, by
providing a toll-free telephone number listeners could call to
order SBA publications, the announcement informed listeners of

2

services provided by the Federal government. Attachment A-3

at 5. Additionally, KXIC's general manager, Steven Winkey,
declared that KXIC’s parent, Iowa City Broadcasting Co., is

neither owned nor controlled by a party, committee or candidate.

Id. at 4. Because the announcement appears to be within the press

exemption, it does not appear to contribute a contribution to the |

49 R/

Bush-Quayle ’92 Primary Committee.

Therefore, this Office recommends that the Commission find

no reason to believe that KXIC Radio, the U. S. Small Business
Administration, George Bush, or the Bush-Quayle ’'92 Primary
Committee and J. Stanley Huckaby, as treasurer, violated any

provision of the Act with respect to MUR 3483 and close the file.

2. NUR 3605

This matter was generated by a complaint received from

2 Cf. former 47 C.F.R. § 73.1810(d)(4), the FCC’s former
definition of a "public service announcement®, which provided that
announcements for which the broadcaster made no charge and which
promoted the activities and services of Federal agencies, among
other entities, qualified as public service announcements.
Although the FCC has removed the regulation from the Code of
Federal Regulations, see 49 Fed. Reg. 33,658 (August 24, 1984), it
has continued to refer to the definition. See In the Matter of

Policies and Rules Conccrnini Children’s Television Programming,
!C - v . n. .




Rodney G. Gregory, as general counsel to Friends of Corinne Brown,

against Andrew E. Johnson, the Committee to Elect Andy Johnson and

Andrew E. Johnson, as treasurer, and WVOJ Radio of Jacksonville,

Florida.> The complaint alleged that Johnson continued to host a

call-in radio program on WVOJ after becoming a candidate for
Congress, and that this arrangement may have constituted a
prohibited in-kind contribution from WVOJ to the Johnson campaign.

Attachment B-1l. WVOJ’'s response indicates that both before and

after becoming a candidate for Congress, Johnson paid WVOJ for two

hours of live broadcast time every weekday afternoon and a two

hour replay at night. See Attachment B-2 at 1. The station

asserts that after Johnson became a Congressional candidate, the

g 2 B

time was paid for by his campaign committee. 1Id. at 3. The

committee’s disclosure reports appear to corroborate the

assertion.

As discussed supra at 5-6, paid political advertising falls

outside the scope of the news media exemption. Furthermore,

J 4 0

because it appears that WVOJ charged Johnson the usual and normal

charge for air time consistent with 11 C.F.R.

§ 100.7(a)(1)(iii)(A),

this Office recommends the Commission find

no reason to believe that WVOJ violated 2 U.S.C. § 441b, and close

3 Friends of Corinne Brown was the principal campaign
committee of Corinne Brown, who, like Johnson, was a candidate for

the Democratic nomination for U. S. Representative from the Third
Congressional District of Florida. 1In the September 1, 1992 '
Florida Democratic primary, Brown and Johnson received 43 percent :
and 31 percent of the vote, respectively, gqualifying them for the s
October 1, 1992, run-off election. 1In the run-off, Brown was
nominated, receiving 64 percent of the vote to Johnson'’s 36
percent. Brown was elected to the U. S. House of Representatives
in the November 3, 1992 general election.




<10-
the file with respect to HVOJ.‘

However, WVOJ's response raises the question of whether
Johnson's call-in show carried a legally sufficient disclaimer.

The response indicates that after Johnson became a candidate, the

show was identified as a "Paid Political Broadcast." Attachment
B-2 at 2. 2 U.S.C. § 441d(a)(1) provides that political
advertising, "if paid for and authorized by a candidate, an
authorized political committee of a candidate, or its agents,

shall clearly state that the communication has been paid for by

such authorized political committee.” A disclaimer identifying

Johnson’s show as a "Paid Political Broadcast" without identifying
who paid for it would not meet Section 441d(a)(l)’'s regquirements.
Accordingly, this Office recommends that the Commission find
reason to believe that the Committee to Elect Andy Johnson and !

Andrew E. Johnson, as treasurer, violated 2 U.S.C. § 441d(a)(1l).

0“4 9 § gy

5

4. 11 C.F.R. § 100.7(a)(1)(iii)(A) provides that the provision
of services to a political committee at less than the usual and
normal charge for such services will constitute an in-kind
contribution to the committee. Both the contract between WVOJ and
Johnson and the FCC’s regulations governing the sale of broadcast
time to candidates provide that if air time is used by candidates
personally within 45 days of a primary or run-off election, the
station may charge the "lowest unit charge of the station for the
same class and amount of time for the same period;" prior to 45
days before an election, the station may charge not more than "the
charges made for comparable use of such station time by other
users." Attachment B-2 at 3; 47 C.F.R. § 73.1940(b) (reprinted at
11 C.F.R. Supp. A., p. 265 (1992 ed.)). Morecover, the rates on
the contract appear generally consistent with the advertising
rates quoted for WVOJ in the Gale Directory of Publications and
Broadcast Media 1993, taking into consideration the time of
broadcast and the station’s wattage. Therefore, it appears that
WVOJ charged Johnson the "usual and normal"” charge for air time.

4




o
2
M
W
=
>
o
-

s

3

J

3. MUR 3615

This matter was generated by a complaint received from Don
Brewer, Jr., chairman of the Duval County (Florida) Republican
Executive Committee, against WJXT-TV in Jacksonville, Florida and
the Clinton-Gore 92 Committee and Robert A. Farmer, as treasurer.
The complaint alleges that WJXT broadcast a live call-in interview
program featuring Democratic presidential nominee Bill Clinton on
September 9, 1992.5 According to the complaint, WIXT invited the
public and placed television sets on its premises outside its
studio building so that members of the public could watch the
program. It then allegedly allowed the Clinton campaign to erect
a tent over the television sets and exclude persons who were not
Clinton supporters from the tent. The Clinton committee
purportedly "enclosed the area with police tape and police
officers to prevent non-Clinton supporters from viewing the
program. Approximately two hundred and fifty Clinton supporters
were allowed into [the] viewing area while approximately seventy
non-Clinton supporters were held away from the event by police
lines.” Attachment C-1. Moreover, the complaint alleges that
"WJXT . . . allowed Clinton financial supporters into the station
to meet privately with Governor Clinton." 1Id. The cumulative
effect of these events, the complaint alleges, was a prohibited
corporate in-kind contribution from WJXT to the Clinton campaign.

Both responses dispute the complaint’s version of the facts.

. The broadcast was apparently carried statewide over the

"Florida News Network,"” which consists of WJXT and several other
television stations.




)
M
N
g
ot

o
h
p

3

/

=12~
While Clinton apparently did appear on WJXT's September 9
broadcast, both responses indicate that the television sets were
brought onto WJIXT's property by the Clinton campaign, not WJXT.
Attachment C-2 at 3; Attachment C-3 at 3. However, WJXT
management apparently did not object to the sets’ presence;
management had already decided to permit the general public to
gather on its property while Clinton was inside the studio
building, attachment C-2 at 2, and it appears that this decision
may have come in response to a request from the Clinton committee.
Attachment C-3 at 5. Station management explicitly gave the
Clinton campaign permission to put up the tent, but not until the
tent was partially erected. Attachment C-2 at 3. Neither
response directly disputes the complaint’s contention that persons
opposed to Clinton’'s candidacy were excluded from the tent.
However, WJIXT asserts that crowd control at the site was handled
by local police (including some off-duty officers with whom it
contracted to direct traffic in its parking lot) and the U. S.
Secret Service, and that any actions by those agencies or by
Clinton supporters to exclude Clinton opponents from the premises
were taken without station management’s knowledge or approval.
Id. at 2. Finally, WJXT denies that it hosted a "private meeting"
between Clinton and "financial supporters”; instead, it asserts it

hosted a small reception after the program for Clinton and local




3O P AN

B ot i
»13-
dignitaries. 1d. at 3-4.°
The broadcast itself appears to fall within the "media

exemption." A call-in interview with a major party nominee for
President is a legitimate news story, and it makes no difference
that the station is producing, as well as covering, the news
story. Cf. MUR 2567 (debates produced by broadcasters are news
stories within meaning of exemption). WJXT is an FCC licensee,
and there is no indication that it is owned or controlled by a
party, candidate, or committee. Moreover, there appears to be no
factual basis for any implication in the complaint that the event
after the broadcast was a Clinton fundraiser.

This Office does not concur with WIXT or the Clinton-Gore
Committee’s contention that any costs incurred by WJXT with regard
to the tent, including the opportunity costs of allowing the
Clinton Committee to use WJXT property to install TV sets and a
tent were "costs incurred in covering or carrying" Clinton’s
appearance on the broadcast and therefore exempt pursuant to
11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2). Contrary to WJIXT's
assertions, the station’s ability to carry the broadcast was in no
way altered by its decision to allow demonstrators on station
property. In fact, granting permission to the Clinton Committee

to set up TV sets and to erect a tent to shelter the TVs and

Clinton supporters is entirely unrelated to the station’s

6. WIXT does acknowledge that some Clinton supporters entered
the station building and "were restricted to a roped off area" in
the lobby, although the station claims WJXT personnel did not let
them into the building. The station also acknowledges that Mr.
Clinton shook hands with these supporters as he walked through the
lobby on his way out. See C-2 at 12-13.




-14-
broadcast function and should not be viewed as a "cost incurred in
covering or carrying a new story."
Under the Act, corporations are prohibited from making any
contribution or expenditure in connection with the election of a
Federal candidate, and candidates and political committees are

prohibited from knowingly accepting any such contributions or

expenditures. 2 U.S.C. § 441b(a). For purposes of Section 441b,

"contribution or expenditure” is defined to include "any direct or
indirect payment, distribution, loan advance, deposit or gift or
money, or any services, or anything of value to any candidate,

campaign committee, or political committee or organization in

™ connection with a federal election.” 2 U.S.C. § 441b(b)(2). 1In
g this case, the use of WJXT's property by the Clinton campaign
N

clearly constitutes an in-kind contribution prohibited under

Section 441b.7

WIXT advances two arguments for concluding that, even

without the protection of the news media exemption, it made no

contribution or expenditure in this case. First, the station

argues that none of its actions were taken for the purpose of

influencing a federal election as would be required by 2 U.S.C.

§ 431(8) under Orloski v. FEC, 795 F.2d 156 (D.C. Cir. 1986).

That case involved an address at a picnic by an incumbent

officeholder in his capacity as a Member of Congress; here Clinton

T While the Corporations Division of the Office of the
Secretary of State of Florida lists no corporation under the name
"WJXT," the Gales Directory of Publications and Broadcast Media

1992 lists WJIXT as owned by Post-Newsweek Stations, Inc. of
Washington, D.C.



tpoke to Florida voters not in his capacity as Governor of

Arkansas but in his capacity as a Presidential candidate.8 The

station also argues that its actions do not constitute
expenditures on the grounds that they lack "express advocacy."
WJIXT attempts to rely on the Supreme Court’s holding "that an

expenditure must constitute ‘express advocacy’ in order to be

subject to the prohibition of Section 441b. FEC v. Massachusetts

Citizens for Life, 479 U.S. 246, 249 (1986). Respondent’s

argument carries no weight here since this case does not involve

independent expenditures but rather in-kind contributions for

- which the "express advocacy" limitation does not apply.

2 Accordingly, it appears that WJXT made, and the Clinton

i campaign knowingly received, a prohibited contribution.

:; Therefore, this Office recommends that the Commission find reason
~ to believe that WIXT-TV violated 2 U.S.C. § 441b(a) and that the

Clinton-Gore "92 Committee and Robert A. Farmer, as treasurer,

knowingly violated 2 U.S.C. § 441b(a) and violated 26 U.S.C.
§ 9003.

4. MNUR 3624

This matter was generated by a complaint received from
Walter H. Shapiro of Charlotte, North Carolina, against WBT Radio
of Charlotte, the Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, the

Bush-Quayle ’92 General Committee, and J. Stanley Huckaby, as

treasurer of both committees. The complaint alleges that by

8. WJIXT actually invited both major party candidates to appear
for Town Meeting programs. The Bush campaign initially declined
the offer and then subsequently agreed to participate in a program
broadcast on October 23, 1592. See Attachment C-2 at 2.



broadcasting the nationally syndicated Rush Limbaugh radio
program, WBT effectively broadcast three hours a day of unpaid

advertising for the Bush-Quayle campaign and thereby made a

prohibited in-kind contribution. Attachment D-1. On November 30,
1992, shapiro amended his complaint, alleging that Limbaugh was in
a business relationship with Roger Ailes, a consultant to former
President Bush’s 1988 campaign, and that Bush and then-Vice

President Quayle appeared on the Limbaugh program while other

candidates for President and Vice President did not. Attachment

D-2.
WBT is licensed by the FCC, and is owned not by any party,

candidate or committee but by Jefferson-Pilot Communications Co.,

a North Carolina media corporation. In a sworn affidavit in
response to the complaint, Richard Jackson Whitt, WBT's general
manager, stated that the Limbaugh program is a nationally
syndicated "call-in" talk show broadcast for three hours every

weekday.

On the typical show, Limbaugh "states his opinion on

some subject and then invites callers, who may express opposing or

supporting views. . . . Politics may or may not be discussed on

any given day." Attachment D-4 at 5-6. Limbaugh’s program
therefore appears to be commentary by a third party not employed

by WBT; such third-party commentary is squarely within the

"legitimate press function"™ of a broadcaster. Advisory Opinion
1982-44. WBT’s broadcast of the Rush Limbaugh program thus
appears to be protected by the media exemption, and there appears

to have been no prohibited in-kind corporate contribution for



9

either Bush-Quayle committee to accept. Accordingly, this Office
recommends that the Commission find no reason to believe that WBT
Radio, the Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, the Bush-Quayle ’92
General Committee, and J. Stanley Huckaby, as treasurer of both

committees violated any provision of the Act with respect to MUR
3624,

and close the file.

5. MNUR 3660

This matter was generated by a complaint received

from Dr. Philip W. Ogilvie of Washington, D. C. against Flower &

Garden magazine. The complaint alleges that Flower & Garden’s use

of Barbara Bush’s picture on the cover of its November 1992 issue
was an illegal in-kind contribution to the presidential campaign
of Mrs. Bush’s husband. Attachment E-1.

As the response of KC Publishing, Inc., the parent of Flower
& Garden, points out, Barbara Bush was a public figure whose

interest in gardening was newsworthy for a general-interest

4 09 433 3 B

publication devoted to that topic; the cover picture accompanied

e

an interview with Mrs. Bush printed inside the magazine.

3

Attachment E-2. Moreover, Flower & Garden would appear to be a

7

"bona fide" magazine. From a xerographic copy of the magazine’s

cover, it would appear that Flower & Garden is in bound pamphlet

form. It is published every other month, and apparently has a

9. Shapiro’'s amendment to the complaint, which must be read
broadly even to find an allegation of conduct that would violate
the Act, may be an attempt to allege that through a web of

unsubstantiated relationships between the committees, Ailes, and
Limbaugh, the costs associated with the program constituted

in-kind contributions. No factual support is offered for such an
allegation.



regular subscription price of $12.95 per year, a subscription and
newsstand circulation of more than 570,000, and regular

advertising rates. 1 Gale Directory of Publications & Broadcast

Media 1993 1165. Further, it appears to contain articles of

interest to the general gardening public. Therefore, Flower &

Garden’s interview with Barbara Bush appears to have been within
its legitimate press function.
KC Publishing’s response does not explicitly address the

issue of ownership or control, but no available data suggest that

KC Publishing is a party, committee or candidate. FEC indices

reveal no campaign activity by KC Publishing or publisher John C.
Prebich in the 1992 election cycle. Accordingly this Office
recommends that the Commission find no reason to believe that KC
Publishing, Inc., violated 2 U.S.C. § 441b, and close the file on
MUR 3660.

6. MURs 3706, 3709, and 3710

4 09 453 37

These matters were all generated by complaints filed by
10

J

William D. White of Pittsburgh, Pennsylvania. In MUR 3706, White

3

filed a complaint against Lynn Yeakel; the Lynn Yeakel for U.S,.

S

Senate Committee and Sidney Rosenblatt, as treasurer; Senator

Arlen Specter; Citizens for Arlen Specter and Stephen J. Harmelin,

10. White claims to have been an independent candidate for
United States Senator from Pennsylvania in the November 3, 1992
general election. See, e.g., Attachment F-1 at 2. However, White
failed to file a Statement of Candidacy with the Commission for
the 1992 election, and counsel for one of the respondents in these
matters stated upon information and belief that White failed to
qualify for the Pennsylvania ballot. Attachment F-2 at 2.




as trousu:ot;ll WDUQ Radio of Pittsburgh; and Kevin Gavin, WDUQ's

news director. The complaint alleges that WDUQ provided free air

time to the Yeakel campaign, and that this constituted an illegal

in-kind contribution. It also implies that Gavin, who is WDUQ's

news director, personally contributed services to the Yeakel

campaign by interviewing Yeakel during the broadcast produced with

WDUQ's grant of free air time. Additionally, White alleges that
WDUQ's coverage of Yeakel and Specter’s participation in the
League of Women Voters’ "Citizens’ Jury"” program constituted an

illegal in-kind contribution from WDUQ to both campaigns.

Attachment F-1.

WDUQ's general manager, Judy Jankowski, averred in a sworn

affidavit that the station made "free and essentially unrestricted

time"™ available to all candidates for the U. S. Senate from

3 A EFD 8

Pennsylvania, including White. Attachment F-4 at 2. WDUQ's

donation of air time was similar to that approved by the

Commission in Advisory Opinion 1982-44, and to the donation of

J 4 0

free newspaper space held to be within the media exemption in

3

MUR 486 (cited in AO 1982-44). WDUQ’'s coverage of the League of

Women Voters’ "Citizens’ Jury" appears to have been spot news

coverage.

Moreover, WDUQ is an FCC licensee;

therefore, the

broadcasts at issue appear to have been within WDUQ’'s legitimate

press function. Additionally, WDUQ appears to be owned not by a

party, committee or candidate, but by Duguesne University.

11. Senator Specter was the Republican nominee for U. S. Senator
from Pennsylvania in the 1992 general election, and Yeakel was the
Democratic nominee. Senator Specter was re-elected, receiving 51
percent of the vote to Yeakel’s 49 percent.



Attachment F-4 at 1. Accordingly, this Office recommends that the

Commission find no reason to believe that WDUQ Radio or Kevin
Gavin violated any provision of the Act with respect to MUR 3706.
Because there appears to have been no prohibited contribution to

accept, this Office further recommends that the Commission find no

reason to believe that Lynn Yeakel, the Yeakel for Senate
Committee or Sidney Rosenblatt, as treasurer, Senator Arlen
Specter, or Citizens for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as
treasurer violated any provision of the Act with respect to
MUR 3706 and close the file.

In MUR 3709, White filed a complaint against Yeakel, the

Yeakel committee, and WPXI-TV of Pittsburgh. The complaint

alleged that WPXI's hour-long broadcast of a "call-in" interview

4 53379

featuring Yeakel constituted an illegal in-kind contribution from

WPXI to the Yeakel campaign. Attachment G-1. On December 2,

J

1992, white

amended his complaint to name each of the program’s

4 0

advertisers as respondents, and, on January 8, 1993, White again

2 amended his complaint to name as a respondent Willoughby

Communications, an advertising agency that acted as purchasing

12

agent for one of the advertisers. The amendments alleged that

The advertiser respondents in MUR 3709 are:

Lawrence Convention Center
Monro Muffler/Brake

Welch Foods, Inc.
Richardson-vVicks, Inc.
MAACO

Quality Furniture Co.
Edgar Snyder and Associates
Red Lobster Restaurants
International Paper Co.
Turnpike Toyota



> g 4 0

4

-
the advertisers’ sponsorship of the program constituted illegal
in-kind contributions to the Yeakel campaign. Attachments G-2 and
G-3.

WPXI responds that the program about which White complains
was a "regularly scheduled news program.” Attachment G-4 at 1.
Confirming this assertion, all of the advertiser respondents
contend that they bought time on WPXI news programming generally,
and had no knowledge (much less intent) that they were buying time
on a broadcast featuring Yeakel. For instance, respondent Monro
Muffler/Brake asssrted that "one spot was ordered to run every
other week from July 11 through October 3, 1992 in the WPXI
Saturday morning ‘news block’ between 8 a.m. and 12 p.m."
Attachment G-6. The specific placement of advertisements within
that time period was apparently left up to WPXI.

Regularly scheduled news programs are protected by the media
exemption. Moreover, WPXI is an FCC licensee and does not appear
to be owned or controlled by a party, committee or candidate.
Accordingly, it appears to be within the media exemption, and this
Office recommends that the Commission find no reason to believe
that WPXI-TV violated any provision of the Act with respect to
MUR 3709.

As discussed supra at 6, non-political advertising on or

sponsorship of material which qualifies for the media exemption is

(Footnote 12 continued from previous page)
West Penn Power Co.
Cinema World, Inc.
Medic Alert
General Mills, Inc.
Willi’s Ski sShop




-22~
not prohibited by 2 U.S5.C. § 441b, provided that the advertiser
exercises no editorial control over the content of the exempt
material. Because none of the advertiser respondents appeared to

exercise editorial control over the content of WPXI’s interview

with Yeakel, this Office recommends that the Commission find no

reason to believe that any of the advertiser respondents or
Willoughby Communications violated any provision of the Act.

Finally, because there appears to have been no prohibited in-kind

contribution, this Office recommends that the Commission find no

reason to believe that Lynn Yeakel or the Lynn Yeakel for Senate
Committee, or Sidney Rosenblatt, as treasurer, violated any
provision of the Act with respect to MUR 3709 and close the file.

In MUR 3710, White filed a complaint against Senator

Specter, the Specter committee, and WPXI. The allegations were

substantially the same as those involving Yeakel, the Yeakel

committee, and WPXI in MUR 3709. Attachment H-1. However, unlike

in MUR 3709, White did not name individual advertisers on the

program as respondents. The allegations and responses in MUR 3710

are sufficiently similar to those in MUR 3709 for the same
analysis to apply. Accordingly, this Office recommends that the
Commission find no reason to believe that any respondents violated
any provision of the Act with respect to MUR 3710 and close the

file.

III. RECOMMENDATIONS

A. With respect to MUR 3483:

1.

Find no reason to believe that KXIC Radio, the U. S.
Small Business Administration, George Bush, or the
Bush-Quayle ’'92 Primary Committee or J. Stanley Huckaby,
as treasurer, violated any provision of the Act.



N

-23=

Approve the appropriate letters.

Close the file.

With respect to MUR 3605:

Find no reason to believe that WVOJ Radio violated

2 U.S5.C. § 441b, and close the file with respect to WVOJ
radio.

Find reason to believe that the Committee to Elect Andy
Johnson and Andrew E. Johnson, as treasurer, violated
2 U.S.C. § 441d(a)(1).

Approve

the attached Factual and Legal Analysis.

Approve the appropriate letters.

With respect to MUR 3615:

1. Find reason to believe that WJXT-TV violated 2 U.S.C.
§ 441b(a).

2. Find reason to believe that the Clinton-Gore ’92
Committee and Robert A. Farmer, as treasurer, knowingly
violated 2 U.5.C. § 441b(a) and violated 26 U.S.C.

§ 9003.

7 495 3 4 2

Approve the attached Factual and Legal Analyses.

Approve the appropriate letters.

4

D. With respect to MUR 3624:

o/

. 1. Find no reason to believe that WBT Radio, the
Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, the Bush-Quayle ’92
> General Committee, or J. Stanley Huckaby as treasurer of

both committees, violated any provision of the Act.
Approve the appropriate letters.
Close the file.

With respect to MUR 3660:

Find no reason to believe that KC Publishing, Inc.,
violated 2 U.S.C. § 441b.

Approve the appropriate letters.

Close the file.



-24-
With respect to MUR 3706:

Find no reason to believe that WDUQ Radio, Kevin Gavin,
Lynn Yeakel, the Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee
or Sidney Rosenblatt, as treasurer, Arlen Specter, or
Citizens for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as
treasurer, violated any provision of the Act.

Approve the appropriate letters.
Close the file.

With respect to MUR 3709:

Find no reason to believe that Lynn Yeakel, the Lynn
Yeakel for U. S. Senate Committee or Sidney Rosenblatt,
as treasurer, WPXI-TV, Lawrence Convention Center, Monro
Muffler/Brake, Welch Foods, Inc., Richardson-Vicks,
Inc., MAACO, Quality Purniture Co., Edgar Snyder and
Associates, Red Lobster Restaurants, International Paper
Co., Turnpike Toyota, West Penn Power Co., Cinema World,
Inc., Medic Alert, General Mills, Inc., Willi‘'s Ski
Shop, or Willoughby Communications violated any
provision of the Act.

2. Approve the appropriate letters.
3. Close the file.

H. With respect to MUR 3710:

l. Find no reason to believe that Arlen Specter, Citizens
for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as treasurer,
or WPXI-TV violated any provision of the Act.

4 09453 %3

Approve the appropriate letters.

Close the file.

Lawrence M. Noble
General Counsel

g4
Date , . Lois G. Lerner

Associate/ General Counsel




BEFORE THE FEDERAL ELECTION COMMISSION

In the Matter of
MUR 3624

Bush-Quayle ’92 Primary Committee
and J. Stanley Huckaby, as
treasurer;

Bush-Quayle ’'92 General Committee
and J. Stanley Huckaby, as
treasurer;

WBT Radio

N S St St S P vt St st

CERTIFICATION

I, Marjorie W. Emmons, recording secretary for the
Federal Election Commission executive session on May 25,
1993, do hereby certify that the Commission decided by a
vote of 5-0 to take the following actions in MUR 3624:

1. Find no reason to believe that WBT Radio,

the Bush-Quayle 92 Primary Committee, the
Bush-Quayle 92 General Committee, or J.
Stanley Huckaby, as treasurer of both
committees, violated any provision of the
Actl

Approve the appropriate letters as
recommended in the General Counsel’s
report dated May 17, 1993.

Close the file.

Commissioners Aikens, Elliott, McGarry, Potter, and
Thomas voted affirmatively for the decision; Commissioner
McDonald was not present.

Attest:

retary of the Commission




N
<
M
wn
-
>
O
-

FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGCTON DC J0d6d

JUNE 8, 1993

CERTIFIED MAIL
RETURN RECEIPT REQUESTED

Walter Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

RE: MUR 3624

Dear Mr. Shapiro:

On May 25, 1993, the Federal Election Commission reviewed the
allegations of your complaint dated September 8, 1992, as amended
on November 20, 1992, and found that on the basis of the
information provided in your complaint that there is no reason to
believe that WBT Radio, the Bush-Quayle '92 Primary Committee,
Inc., the Bush-Quayle ’'92 General Committee, Inc., or J. Stanley
Huckaby as treasurer of both committees, violated any provision of
the Federal Election Campaign Act of 1971, as amended ("the Act")
with respect to MUR 3624. Accordingly, on May 25, 1993, the
Commission closed the file in this matter.

The Act allows a complainant to seek judicial review of the
Commission’s dismissal of this action. See 2 U.S5.C. § 437g(a)(8).

Sincerely,

Lawrence M. Noble
General Counsel

Sle——

Lois G. Lerner
Associate General Counsel

Enclosure
General Counsel’s Report




O
.
™M
N
e
™

4 0

FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON D C. 20463

JUNE 8,

Bobby R. Burchfield, Esquire
General Counsel

Bush-Quayle ’92 Primary Committee,
Bush-Quayle ’92 General Committee,
228 South Washington Street, Suite
Alexandria, Virginia 22314

MUR 3624

Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, Inc.

Bush-Quayle '92 General Committee, Inc.
and J. Stanley Huckaby, as treasurer
of both committees

Dear Mr. Burchfield:

On September 30, 1992, the Federal Election Commission
notified your clients of a complaint alleging violations of
certain sections of the Federal Election Campaign Act of 1971, as
amended ("the Act").

On May 25, 1993, the Commission found, on the basis of the
information in the complaint, and information provided by yocu,
that there is no reason to believe that the Bush-Quayle 92
Primary Committee, Inc. or the Bush-Quayle "92 General Committee,
Inc. or J. Stanley Huckaby, as treasurer of both committees,
violated any provision of the Act with respect to MUR 3624.
Accordingly, the Commission closed its file in this matter.

The confidentiality provisions at 2 U.S.C, § 437g(a)(12) no
longer apply and this matter is now public. 1In addition, although
the complete file must be placed on the public record within 30
days, this could occur at any time following certification of the
Commission’s vote. If you wish to submit any factual or legal
materials to appear on the public record, please do so as soon as




™~
B
|
N
b 3
~
-
-

J U

.-J

Bobby R. Burchfield, Esquire
Page 2

possible. While the file may be placed on the public record
before receiving your additional materials, any permissible
submissions will be added to the public record upon receipt.

Sincerely,

Lawrence M. Noble
General Counsel

G

Lois G. rner
Associate General Counsel

Enclosure
General Counsel’s Report




0
T
™
Fp)
e
"™
o
o

3

/

FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON DC 20463

JUNE 8, 1993

Carol A. Laham, Esqg.
Wiley, Rein & Fielding
1776 K Street, N.W.
Washington, DC 20006

RE: MUR 3624
WBT Radio

Dear Ms. Laham:

On September 30, 1992, the Federal Election Commission
notified your client of a complaint alleging violations of
certain sections of the Federal Election Campaign Act of
1971, as amended ("the Act").

On May 25, 1993, the Commission found, on the basis of
the information in the complaint, and information provided by
you on behalf of your client, that there is no reason to
believe WBT Radio violated any provision of the Act with
respect to MUR 3624. Accordingly, the Commission closed its
file in this matter.

The confidentiality provisions at 2 U.S.C. § 437g(a)(12)
no longer apply and this matter is now public. In addition,
although the complete file must be placed on the public
record within 30 days, this could occur at any time following
certification of the Commission’s vote. If you wish to
submit any factual or legal materials to appear on the public
record, please do so as soon as possible. While the file may
be placed on the public record before receiving your
additional materials, any permissible submissions will be
added to the public record upon receipt.

Sincerely,

Lawrence M. Noble
General Counsel

e, 0 I

Lois G. Lerner
Associate General Counsel

Enclosure
General Counsel’s Report




THIS IS THE END OF MUR % _ 30 24

53 459

-
-
o
b §




FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINGTON, DC 20463

MHSISTEPDFMR# _ 3624

nmnuenfﬁﬁi_ caera 0. 4
caeran £E£ 5.

o
N
M
g
<

P




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTONS DC 204s)
Microfilm

Public Rcds

Press

THE FOLLOWING DOCUMENTATION IS ADDED TO

THE PUBLIC RECORD IN CLOSED HDI.Jzéi!:t,

é lzr 113




FEDERAL ELECTION COMMISSION
WASHINCTON. 0 C 20463

JUNE 21, 1993

Walter H. Shapiro
5228 Carmel Park Drive
Charlotte, NC 28226

Dear Mr. Shapiro:

This is in response to your letter dated June 11, 1993, which
we received on June 18, 1993, requesting certain inforsation. Per
your request, please find enclosed a copy of the Federal Election
Campaign Act, the Commission’s Regulations and the responses
submitted on behalf of Bush-Quayle '"92 Prima Committee,
Bush-Quayle '92 General Committee and J. Stanley Huckaby, as
treasurer of both committees, and WBT Radio.

I am also enclosing a copy of a recent decision "":ﬂ :! the
Court of Appeals for the District of Columbic Circuit in which the
Court held that the review period under 2 U.S.C. § 437g(a)(8)(B)
runs from the date of dismissal. With regard to this and other
legal issues, you may wish to seek the advice of counsel.

If you have additional guestions, please contact me at (202)
219-3400.

Sincerely

Paralegal

Enclosures




s

G it -

FEDERAL £ F LT LRSS ION
June 11, 1983 )

Lols G. Lerner, Associate General Counsel
Federal Election Commission

999 E Street, N.W. g!.[ R
Washington, DC 20463 RE: MUR 3 ; |

Dear Ms. Lemer:

SBINIE PHE: &0

| wish to thank the Federal Election Commission and yourself most sincerely
for the considertion given my compiaint through the Commission's review on
May 25, 1993,

For ihe recond, please be advised | did not receive your June 8, 1993 certified
letter-notice of such action until this date, as your retumn receipt wiil so
indicate. | s0 advise this date of my first receiving notice of the Commission’s
action should time be a factor in my pursuance of judicial review.

| give notice herein, and of this date, of my intent to seek judicial review.

And in this regard, | am most appreciative of your advising this opportunity is
open to me under the Federal Election Campaign Act of 1971, as amended. In
80 doing, youreferme to " 2U.S.C. § 437g(a)(8)".

May | ask your further kindness in forwarding a copy of the above

2US.C. S 437g (a) (8) at your earliest convenience in order | may Getermine
forthwith when, where and how | am to proceed. Also, please advise if a
rebuttal to the respondent’s statement is in order for reconsideration by the
Commission in lieu of or prior to judicial review. Am | entitied to a copy of the
full text of the respondent’s response? If so, | formally request same.

Subsciibed and swom & me on thie // day of June, 1993

oo . Sy

W Comyriees Cxphes e L 155,




