FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTONS DC 20400

THIS IS THE BEGINNING OF MR # _360S

ATE FILED £/B/17 cauera . N

cAErRan ST

=
N
-

>y V

0

-




aik A

‘,.’.“;

BEIVED
ELECTIUN

LAW OFFICES !‘.OﬂﬂlSSIO"
OF MAIL ROOM

Rodney G. Gregory, PA. S 9 900 MY

Rodney G. Gregory, Esquire 100 Riverside Avenue
Lynn Ann Herron, Paralegal Jacksonville, Florida 32202
C. Cruppenink, Legal Assistant Telephone: (904) 353-5990
Paul M. Rigsby, Investigator Facsimile: (904) 353-7771

September 2, 1992
MUK 20 5

VIA FACSIMILE TRANSMISSION (202) 219-3923
FOLLOWED BY ORIGINAL HARD COPY TO:

Lawrence M. Noble, General Counsel
Office of the General Counsel
Federal Elections Commission

999 E. Street, N.W.

Washington, D.C. 20463

O3AIA23M

hhE Hd 6-4d3526
AM303

1350
NOISSIHMWUD RUiLJ i

RE: COMPLAINT AGAINST ANDREW E. JOHNSON FOR CAMPAIGN VIOLATIONS

Dear Mr. Noble:

This is to advise that I serve as General Counsel for the Political
Campaign of Corrine Brown, democratic candidate for United States
House of Representative, from Florida's newly created 3rd
Congressional District.

In Florida's Primary held September 1, 1992, Ms. Brown received
approximately 43% of the votes cast, Andrev E. Johnson received
approximately 31% of the votes cast, and two other candidates split
the balance of the votes. A primary runoff is now set for October
1, 1992 between Ms. Brown and Mr. Johnson.

Upon information and belief, Ms. Brown has reason to believe that
Mr. Johnson has failed to comply with various Federal campaign law
requirements, including filing the approprlata Declaration of
Candidacy report, a detailed statement showing the recelpts and
disbursements of funds exceeding $5,000.00, and a campaign finance
report required by Federal law to be filed by July 31, 1992 and
August 12, 1992. The relevant statutes appear to be 2 U.S.C.
§432(e), 434, 11 C.F.R. 100.3, 101.1, 102.1, 104.1, and 104.5.

We remain very concerned about the fact that Mr. Johnson had a call
in talk-show program on a local Jackaonv1lle, Florida radio station
(WVOJ 970 AM) , which started in 1990 and has continued without
interruption since that time until the present.

We are unaware of the program being suspended although we have been
advised that the daily program, which airs twice daily, with two
(2) different editions, now referred to as a "Town Meeting", is a
"paid political program®", possibly under a political contract with
the station. A copy of an "ad" from the election day edition of
the Florida Times-Union (the only daily general circulation
newspaper in Jacksonville), is enclosed for your reference.




Mr. Noble -2= September 2, 1992

We are unaware whether this radio program complies with F.E.C. or
Federal Communication Commission requirements, but, by this letter,
request that you investigate the same to check all legalities, as
well as whether the same has been properly and timely reported as
required by federal law.

We would greatly appreciate an immediate investigation into this
formal complaint, which is based on allegations of possible or
apparent campaign violations.

In the interest of time and expediency, this letter is faxed to you
with a hard copy to immediately follow.

Sincerely,

LAW OFFICES OF
RODNEY G. GRE

cc: Ms. Corrine Brown

STATE OF FLORIDA
COUNTY OF DUVAL

r, 1992.
- he

"1 STATE OF FLORIDA

ommission expires:

Ann Harron
g 0 ey s
TE Cx- F L |._.-\“U.A

&




0S5 7

> U

/

4 0

FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON DC 20461

September 16, 1992

Rodney G. Gregory, Esquire

Law Offices of Rodney G. Gregory, P.A.
100 Riverside Avenue

Jacksonville, FL 32202

RE: MUR 3605
Dear Mr. Gregory:

This letter acknowledges receipt on September 9, 1992, of
your complaint, submitted on behalf of Corrine Brown and Friends
of Corrine Brown and Kenneth W. Jones, as treasurer, alleging
possible violations of the Federal Election Campaign Act of
1971, as amended ("the Act"), by Andrew E. Johnson, the
Committee to elect Andy Johnson and WVOJ-AM 970 and Dick
Buckner, as General Manager. The respondents will be notified
of this complaint within five days.

You will be notified as soon as the Federal Election
Commission takes final action on your complaint. Should you
receive any additional information in this matter, please
forward it to the Office of the General Counsel. Such
information must be sworn to in the same manner as the original
complaint. We have numbered this matter MUR 3605. Please refer
to this number in all future correspondence. For your
information, we have attached a brief description of the
Commission’'s procedures for handling complaints.

Sincerely,

sa E. Klein
Assistant General Counsel

Enclosure
Proocedures




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTION. DC 20461

September 16, 1992

Andrew E. Johnson, Treasurer and Candidate
Committee to Elect Andy Johnson

435 Clark Road & 312

Jacksonville, FL 32218

RE: MUR 3605

Dear Mr. Johnson:

The Federal Election Commission received a complaint which
indicates that you and the Committee to Elect Andy Johnson
("Committee”) may have violated the Federal Election Campaign
Act of 1971, as amended ("the Act"). A copy of the complaint is
enclosed. We have numbered this matter MUR 3605. Please refer
to this number in all future correspondence.

Under the Act, you have the opportunity to demonstrate in
writing that no action should be taken against you and the
Committee in this matter. Please submit any factual or legal
materials which you believe are relevant to the Commission’s
analysis of this matter. Where appropriate, statements should
o be submitted under ocath. Your response, which should be

<

addressed to the General Counsel’s Office, must be submitted
within 15 days of receipt of this letter. If no response is
: received within 15 days, the Commission may take further action
) based on the available information.

: This matter will remain confidential in accordance with

> 2 U.5.C. § 437g(a)(4)(B) and § 437g(a)(12)(A) unless you notify
the Commission in writing that you wish the matter to be made
public. If you intend to be represented by counsel in this
matter, please advise the Commission by completing the enclosed
form stating the name, address and telephone number of such
counsel, and authorizing such counsel to receive any
notifications and other communications from the Commission.




Andrew E. Johnson, Treasurer and Candidate
Committee to Elect Andy Johnson
Page 2

If you have any questions, please contact Noriega E. James,
the staff member assigned to this matter, at (202) 219-3400.
For your information, we have enclosed a brief description of
the Commission’'s procedures for handling complaints.

Sincerely,

S

Lisa E. Klein

Assistant General Counsel
Enclosures

1. Complaint
2. Procedures
3. Designation of Counsel Statement




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTION DC 20461
September 16, 1992

Dick Buckner, General Manager
WVOJ-AM 970

2427 University Boulevard, North
Jacksonville, FL 32211

RE: MUR 3605

Dear Mr. Buckner:

The Federal Election Commission received a complaint which
indicates that WVOJ-AM 970 and you, as general manager, may have
violated the Federal Election Campaign Act of 1971, as amended
("the Act®™). A copy of the complaint is enclosed. We have
numbered this matter MUR 3605. Please refer to this number in
all future correspondence.

Under the Act, you have the opportunity to demonstrate in
writing that no action should be taken against WVOJ and you, as
general manager in this matter. Please submit any factual or

legal materials which you believe are relevant to the
Commission’s analysis of this matter. Where appropriate,
statements should be submitted under ocath. Your response, which
should be addressed to the General Counsel's Office, must be
submitted within 15 days of receipt of this letter. If no
response is received within 15 days, the Commission may take
further action based on the available information.

This matter will remain confidential in accordance with
2 U.S.C. § 437g(a)(4)(B) and § 437g(a)(12)(A) unless you notify
the Commission in writing that you wish the matter to be made
public. If you intend to be represented by counsel in this
matter, please advise the Commission by completing the enclosed
form stating the name, address and telephone number of such
counsel, and authorizing such counsel to receive any
notifications and other communications from the Commission.




Dick Buckner, General Manager
WVOJ-AM 970
Page 2

If you have any questions, please contact noriega e. james,
the staff member assigned to this matter, at (202) 219-3400.
For your information, we have enclosed a brief description of
the Commission’s procedures for handling complaints.

Sincerely,

sa E. Klein
Assistant General Counsel
Enclosures
1. Complaint
2. Procedures
3. Designation of Counsel Statement




—Wvou |

TELEPHONE 904-743-8970 » POST OFFICE BOX 8382 » JACKSONVILLE, FLORIDA 32239

September 28, 1992

Federal Election Commission
Washington, DC 20463

BWAE 7 199

ATT: Noriega E. James Re: MUR 3605

I am Marilyn R. Buckner, General Manager of Radio Station WVOJ
Jacksonville, FL.

This is in response to your letter of September 16, 1992 regarding the
complaint of Rodney G. Gregory, General Council for the Political
Campaign of Corrine Brown, who seeks to become the democratic
candidate for United States House of Representative, from Florida's newly
created 3rd Congressional District.

Although neither your letter nor Mr. Gregory's complaint specifies by .
what action WVOQJ is possibly in violation of FEC or FCC reqmrements

based on our telephone discussion we understand that your area of concemz
is whether Andrew Johnson, a competing candidate for that position, IE
paying for his programs on this station.

Andrew E. Johnson is not now, and has never been an employee of WVOJ.
Mr. Johnson entered into a Time Purchase Contract with WVOJ for a daily
(Mon-Fri) Talk Show that began June 4, 1990 and continued to the date of
June 6, 1992. The time purchased was 12:05 - 2:00PM, and two hours at
night time, either by tape repeat, or sometimes live at night. Known as
“The Andy Johnson Show".

In early June 1992, Mr. Johnson expressed to me that he was in the
process to qualify to be a candidate for the 3rd district Congressional
Office. | made a review with our station's Washington Attorney, Mr.
Donaild E. Ward to research the FEC & FCC political requirements. | also
discussed this particular situation with FCC Attorney, Mr. Milton Gross
and other FCC Staff attorneys. Every effort has been made o comply with
Federal Regulations. Based on their advice, we entered into a series of
weekly contracts with Mr. Johnson, as described below.




Page Two: Federal Election Commission
Washington, DC 20463
Noriega E. James RE: MUR 3605

Since June 8, 1992 "The Andy Johnson Show" has continued as "A Paid
Political Broadcast® in the same time periods as before, always with
proper political disclaimer announcements to identify the broadcast as
being a Paid Political Broadcast. A special Political Rate Card was
calculated according to the rules, listing the lowest rates. A copy of our
Poiitical Rate Card was mailed to the Corrine Brown Political
Headquarters on or about July 20, 1992,

In addition, due to the possibility that WVOJ may be requested to sell
"Like Time" to other political candidates, Mr. Johnson pledged in writing
that he would release any of the time he had purchased in advance, 10
make available for equal use to other candidates. For this reason, a new
Political Contract has been entered into with Mr. Johnson each week in
advance. A copy of such contract is enclosed.

Moreover, Mr. Johnson has made timely payments to WVOJ under each such
contract.

If further information is needed, please advise.

Sincerely,

“’}?W-)w K. Aecetoasr

Marilyn R. Buckner
General Manager

Encl: Copy of Political Contract - Week of June 8th
(Same as each week to date is on file)

Mr. Bruce B. Timm, V.P. WBOM, Inc.
Mr. Donald E. Ward, PA
WVQO.J Political File




STATION;

LOCATION: 2427 UNIV. BLVD. N.

JACKSONVILLE, FLA. 3221]

CANDIDATE NAME____ ANDY JOHNSON POLITICAL PARTY PM&@I

(Primary)
* POLITICAL OFFICE wucmﬁlfnﬂlﬁ&ﬁﬂmm&ﬂlm ONZ2 /=22
| DO HEREBY REQUEST STATION TIME AS FOLLOWS: !

——LENCTH OF BROADCAS T, —HOUR™ DAY S, —TIMES PER WEEK—, ,——TOTALNO WEEKS—, ,-—IA'u-\

2 hrs. -LIVE OR 12:-2:pm M-F 5 1 72.00 PER HR.
2 hrs. -RECORDED 7:-9:pm M-F 5 1 27.50 PER HR.

DATE OF LAST BROADCAST
_6/8/92 . 6/12/92 Total Charges:
Advance payment for the above time will be paid by:

whese addvens is: 4308 BAY FOREST TERRACE, JAX, FLA, . Station is authorized to announce
the adveriisement as paid for by such person or eatity. If not an individual, the entity furnishing payment is:

( ) corporation ( ) association
( ) committee ( ) other

Names and officers of entity are:

TebM number of treasurer: ( )

It is my understanding that: If the time is to be used by the candidate himself within 45 days of a primary or
primary runoff election, or within 60 days of a general election or special election, the above charges
represent the /owest umit charge of the station for the same class and amount of time for the same period;
where the use is by a person or entity other than the candidate or is by the candidate but outside the 45 or 60
day period preceeding an election, the above charges to not exceed the charges made for comparable use of
such station time by other users.

It is agreed that the use of the station for the above stated purposes will be governed by the Communications
Act of 1934, as amended, and the FCC’s rules and regulations. 1 further agree to indemnify and hold har-
miess the station for any damages or liability that may ensue from the performance of the above stated
broadcasts. For the above stated broadcasts | also agree to provide the station with a script or a recording,
which will be delivered to the station at least 3 days before the time of the scheduled broadcasts; (note: the
two preceding sentences are not applicable if the candidate is personally usin ti

( or AFeRIy
gm mr:%m Title:_____ GENERAL MANAGER
Representative)

This application. whether scce amaumumma.mdz

Section 73.1940.




ITATEMENT OF DESICRATION OF COUNSK

MUR 3605
NAME OF COUNSEL:  DONALD E, WARD, P.C.

ADDRESS : 1201 PENNSYLVANIA AVENUE, N.W.
P. 0. BOX 286

20044-0286

WASHINGTON, D.C.

TELEFEONE : ___jmg;gge—ﬁggg

The above-named individual is hereby designated as oy

- counsel and is auticrized toc receive any notifications and other
0 cemmunications frca the Coamission and to act on my behalf before
the Ccamission.

Dace Signacure

RESPONDENT®S NAME: _ MARILYN BUCKNFR- GENERAL MANAGER, WVOJ RADIO

ADDRESS : P. 0. BOX 8392

JACKSONVILLE, FL.

32239

904-64] -4548

_904-753-6970




FEDERAL ELECTION COMMISSION R
999 E Street, N.W. -5 posed i
Washington, D.C. 20463 -

FIRST GENERAL COUNSEL’S REPORT ENSITWE

MUR #s 3483, 3605, 3615, 13624,
3660, 3706, 3709, 3710
STAFF MEMBER: Lawrence L, Calvert, Jr.

COMPLAINANTS:

MUR 3483: Gerald B. Wetlaufer

MUR 3605: Rodney G. Gregory, as General Counsel to
Friends of Corinne Brown

MUR 3615: Don Brewer Jr., as Chairman of the Duval
County Republican Executive Committee

NMUR 3624: Walter H. Shapiro

NUR 3660: Dr. Philip W. Ogilvie

NURs 3706, 3709, and 3710: Wwilliam D, White

RESPONDENTS:

> MUR 3483: George Bush

3 Bush-Quayle '92 Primary Committee

- and J. Stanley Huckaby, as treasurer
KXIC Radio

U. S. Small Business Administration

Andrew E. Johnson
o Committee to Elect Andy Johnson

' and Andrew E. Johnson, as treasurer
WVOJ Radio

Clinton/Gore '92 Committee and
. Robert A. Farmer, as treasurer
WIXT-TV

Bush-Quayle ’'92 Primary Committee
and J. Stanley Huckaby, as treasurer
Bush-Quayle ’'92 General Committee
and J. Stanley Huckaby, as treasurer
WBT Radio

Flower & Garden Magazine

Lynn Yeakel
Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee and
Sidney Rosenblatt, as treasurer
Arlen Specter
Citizens for Arlen Specter and

Stephen J. Harmelin, as treasurer
WDUQ Radio
Kevin Gavin



S

Lynn Yeakel

Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee and
Sidney Rosenblatt, as treasurer

WPXI-TV

Lawrence Convention Center

Monro Muffler/Brake

Welch Foods, Inc.

Richardson-~Vicks, Inc.

MAACO

Quality Furniture Co.

Edgar Snyder and Associates

Red Lobster Restaurants

International Paper Co.

Turnpike Toyota

West Penn Power Co.

Cinema World, Inc.

Medic Alert

General Mills, Inc.

Willi’s Ski Shop

Willoughby Communications

Arlen Specter
Citizens for Arlen Specter

and Stephen J. Harmelin, as treasurer
WPXI-TV

RELEVANT STATUTES:

431(8)
431(9)

§ (A)
§ (B)(1i)
§ 431(11)

§ 44la(a)(l)
§ 441b

§ 441b(a)

§ 4414

§ 441d(a)(1l)
9003(4d)

cccccgccacga
OONONAODCGC: & & & & & &
B B B BB I e & & 8 =5 @
. rnNanNnnnoaonnn
VDWWV WATW(Yr +» + & & & & »

NNNNNNNNN
r a0

(iii)(A)

. L .

114.9(4d)
73.1940(b)

INTERNAL REPORTS CHECKED: Disclosure Reports
FEDERAL AGENCIES CHECKED: None

I. GENERATION OF MATTERS

These matters arise from various complaints filed in 1992
concerning several 1992 elections. Each complaint alleges that a

news story or broadcast constituted a prohibited in-kind




contribution from a media corporation to candidates or committees

in violation of 2 U.5.C. § 441b. Accordingly, the complaints are

treated in one report. Details about the generation of each

particular matter and the material facts of each case will be
provided in the next section.

I1. FACTUAL AND LEGAL ANALYSIS

A. The Law

The Federal Election Campaign Act of 1971, as amended ("the
Act"), provides that no corporation, except through a separate
segregated fund, may make a contribution or expenditure in
connection with any Federal election. 2 U.S.C, § 441b. However,
the Act and the Commission’s regulations exclude, under certain
conditions, costs associated with the production or dissemination
of news stories, commentaries or editorials from the definitions
of "contribution™ and "expenditure”. 2 U.S.C. § 431(9)(B)(1i);
11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2).

In Readers’ Digest Ass’'n. v. FEC, 509 F. Supp. 1210, 1214

(S.D.N.Y. 1981), the court, interpreting the Act, stated that the
media exemption applies when the distribution of news or
commentary falls within the media entity’s "legitimate press
function,"” and when the entity is not owned or controlled by any
political party, political committee, or candidate. The
Commission has interpreted the media exemption broadly, consistent
with Congress’ admonition that the Act was not intended "to limit
or burden in any way the first amendment freedom of the press.”

H. R. Rep. No. 943, 93d Cong., lst Sess., at 4 (1974). For

instance, although Section 431(9)(B)(i) speaks only of "news




stor(ies), commentar[ies), or editorial(s]", the Commission’s

regulations have extended the protection to "costs incurred in

covering or carrying" exempt material. 11 C.F.R.

§§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2). .See also, e.g., Advisory Opinion

1982-44 (cable television network’s donation of time to national
party committees for broadcasts in which candidates and other
party leaders discussed issues and solicited contributions was
protected by media exemption).
Section 431(9)(B)(i) identifies only "broadcasting

station[s), newspaper[s), magazine[s], or other periodical

publication([s]" as press entities entitled to the exemption. To
determine whether a medium of communication fits one of these

descriptions, the Commission has applied the definitions of

006

"broadcaster,”™ "newspaper", and "magazine or other periodical

publication”™ in its Explanation and Justification of

o 11 C.F.R. § 114.4(e). See, e.g. MURs 2277 and 2567. Although

that regulation deals with the sponsorship of candidate debates by

news organizations, the definitions in the Explanation and
Justification were explicitly drafted with the media exemption in

mind. See Explanation and Justification of 11 C.F.R. § 11l4.4(e),

44 Fed. Reg. 76,734 (1979).

According to the Explanation and Justification, "the term

‘broadcaster’ is meant to include broadcasting facilities licensed

by the Federal Communications Commission [("FCC")], as well as

networks." 44 Fed. Reg. at 76,735. Magazines and "other
periodical publications"” are "publication(s] in bound pamphlet

form appearing at regular intervals (usually either weekly,



bi-weekly, monthly or guarterly) and containing articles of news,
information, opinion and entertainment, whether of general or

specialized interest. Only magazines and periodicals which

ordinarily derive their revenues from subscriptions and
advertising” are to be exempt. 44 Fed. Reg. at 76,735.
In addition to the "legitimate press function" test, the
Commission must also determine whether the press entity is owned

or controlled by any political party, political committee or

candidate.

This test is a straightforward inquiry into whether

the complaint, response or other data available to the Ccmmission

suggest that a media entity is so owned or controlled. See, e.g.,

MUR 3645. 1If it is, it gualifies for the exemption only in

certain narrowly defined situations described in the regulations.

g8 7 @

See 11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2)(i) and (ii) and 100.8(b)(2)(i) and
(ii).1

Paid advertising expressly advocating a candidate’s election

or defeat would not qualify for the media exemption and would be

subject to the requirements of 2 U.S5.C. § 441d. That section

provides disclaimer requirements "whenever any person makes an

. Under the cited provisions, if a media entity is owned or
controlled by a party, committee or candidate the media exemption
extends only to the costs of news stories "(i) which represent

. . bona fide news account|[s] communicated in a publication of
general circulation or on a licensed broadcasting facility, and
(ii) which [are] part of a general pattern of campaign-related
news accounts which give reasonably equal coverage to all opposing
candidates in the circulation or listening area . . . ." These
provisions are not applicable to any of the MURs discussed in this
report. However, it is important to note that, contrary to the
assertion of complainant William D. White in MURs 3706, 3709 and
3710, the "reasonably equal coverage"” requirement is triggered
only by a finding that a media entity is owned or controlled by a
party, committee or candidate.




expenditure"” for "general public political advertising"™ containing

express advocacy. Obviously, Congress did not intend through the

media exemption to exempt paid advertising containing express

advocacy from the definition of "expenditure"; otherwise, Section

441d would be a nullity.

By contrast, paid non-political
advertising sponsorship of a broadcast or publication protected by
the exemption is permitted, provided that the sponsor exercises no
control over the exempt content. See Advisory Opinion 1987-8
(corporate sponsorship of magazine and television interview series
with presidential candidates was not prohibited).
- B. The Cases

1.

HMUR 3483
This matter was generated by a complaint received
from Gerald B. Wetlaufer of Iowa City, Iowa against KXIC Radio of
Iowa City; then-President George Bush; the Bush-Quayle ’'92 Primary

O Committee, Inc. and J. Stanley Huckaby, as treasurer; and the

T U. S. Small Business Administration (SBA). The complaint alleges

that taped radio public service announcements produced by SBA and

broadcast by KXIC contained the statement "President Bush knows

our challenges”, leading into a voice-over message from the

President promoting SBA export assistance programs. The complaint

appears to allege that because President Bush was a candidate for
re-election at the time the public service announcement was

broadcast, the announcement expressly advocated his candidacy and

was a thing of value to his campaign. Consequently, the complaint

theorizes that the production and airing of the public service

announcement constituted a prohibited in-kind contribution from



the SBA and KXIC to the Bush campaign. Attachment A-1l.

As a threshold matter, this Office is of the opinion that

the Commission lacks jurisdiction over the SBA in this case.

Although 2 U.S.C. § 44la(a)(l) provides that "no person" shall

make contributions in excess of certain limits, 2 U.S.C.

§ 431(11) provides that "the term ‘Person’ . . . does not include
the Federal Government or any authority of the Federal
Government." The SBA is, of course, a federal agency. Moreover,
for reasons that will be shown, even if the SBA were subject to
the Commission’s jurisdiction this Office would still recommend
that the Commission find no reason to believe the SBA violated any
provision of the Act.

KXIC asserts it broadcast the announcement "to meet its
responsibilities as a licensee of the Federal Communications
Commission to present programming that addresses issues of concern
to the community,” and argues that the broadcast of public service
announcements like the one at issue here is per se within the
legitimate press function of a radio station. Attachment A-3
at 2.

In Advisory Opinion 1978-76, the requester, a member of
Congress, had produced a film on the services his office made
available to constituents. A television station in the member’'s
home district proposed to broadcast the film free of charge as a
public service announcement. The Commission determined that the
media exemption was "available when, in the exercise of its
responsibility [as an FCC licensee] to serve the public interest,

convenience and necessity, the station carries a . . . public




Service announcement to inform constituents of facilities and
services provided" by the member’'s office.

The SBA announcement appears to meet the test articulated in
AD 1978-76. KXIC asserts it broadcast the announcement in
furtherance of its obligation as an FCC licensee, and, by
providing a toll-free telephone number listeners could call to
order SBA publications, the announcement informed listeners of
services provided by the Federal governlent.z Attachment A-3
at §. Additionally, KXIC’s general manager, Steven Winkey,

declared that KXIC's parent, Iowa City Broadcasting Co., is

~3 neither owned nor controlled by a party, committee or candidate.
", Id. at 4. Because the announcement appears to be within the press
i: exemption, it does not appear to contribute a contribution to the
,g Bush-Quayle *92 Primary Committee.

Therefore, this Office recommends that the Commission find

no reason to believe that KXIC Radio, the U. 8. Small Business

Administration, George Bush, or the Bush-Quayle ‘92 Primary
Committee and J. Stanley Huckaby, as treasurer, violated any

provision of the Act with respect to MUR 3483 and close the file.
2.

MUR 3605

This matter was generated by a complaint received from

2. Cf. former 47 C.F.R. § 73.1810(d)(4), the FCC's former
definition of a "public service announcement”, which provided that
announcements for which the broadcaster made no charge and which
promoted the activities and services of Federal agencies, among
other entities, qualified as public service announcements.
Althouqh the FCC has removed the regulation from the Code of
Federal Regulations, see 49 Fed. Reg. 33,658 (August 24, 1984), it
has continued to refer to the definition. See In the Matter of

Policies and Rules Concerning Children’'s Television Programming,
5 FCC Red. 7199, 7204-05 n. gﬁ (1990).




Rodney G. Gregory, as general counsel to Friends of Corinne Brown,
against Andrew E. Johnson, the Committee to Elect Andy Johnson and
Andrew E. Johnson, as treasurer, and WVOJ Radio of Jacksonville,

Florida.> The complaint alleged that Johnson continued to host a

call-in radio program on WVOJ after becoming a candidate for
Congress, and that this arrangement may have constituted a
prohibited in-kind contribution from WVOJ to the Johnson campaign.
Attachment B-1. WVOJ's response indicates that both before and

after becoming a candidate for Congress, Johnson paid WVOJ for two

hours of live broadcast time every weekday afternoon and a two

hour replay at night.

See Attachment B-2 at 1. The station

asserts that after Johnson became a Congressional candidate, the

07 4

time was paid for by his campaign committee. 1Id. at 3. The

J

committee’s disclosure reports appear to corroborate the

assertion.

As discussed supra at 5-6, paid political advertising falls

outside the scope of the news media exemption. Furthermore,
because it appears that WVOJ charged Johnson the usual and normal
charge for air time consistent with 11 C.F.R.

§ 100.7(a)(1)(iii)(A),

this Office recommends the Commission find

no reason to believe that WVOJ violated 2 U.S.C. § 441b, and close

. Friends of Corinne Brown was the principal campaign
committee cf Corinne Brown, who, like Johnson, was a candidate for
the Democratic nomination for U. S. Representative from the Third
Congressional District of Florida. 1In the September 1, 1992
Florida Democratic primary, Brown and Johnson received 43 percent
and 31 percent of the vote, respectively, qualifying them for the
October 1, 1992, run-off election. In the run-off, Brown was
nominated, receiving 64 percent of the vote to Johnson’s 36
percent. Brown was elected to the U. S. House of Representatives
in the November 3, 1992 general election.




=30=
4

the file with respect to WVOJ.
However, WVOJ's response raises the question of whether
Johnson’s call-in show carried a legally sufficient disclaimer,

The response indicates that after Johnson became a candidate, the

show was identified as a "Paid Political Broadcast." Attachment

B-2 at 2. 2 U.S.C. § 441d(a)(1l) provides that political

advertising, "if paid for and authorized by a candidate, an

authorized political committee of a candidate, or its agents,

shall clearly state that the communication has been paid for by

such authorized political committee.”™ A disclaimer identifying

Johnson’s show as a "Paid Political Broadcast"™ without identifying
who paid for it would not meet Section 44l1d(a)(l)’s reguirements.
Accordingly, this Office recommends that the Commission find

reason to believe that the Committee to Elect Andy Johnson and

Andrew E. Johnson, as treasurer, violated 2 U.S.C. § 441d(a)(1l).

4. 11 C.F.R. § 100.7(a)(1)(iii)(A) provides that the provision
of services to a political committee at less than the usual and
normal charge for such services will constitute an in-kind
contribution to the committee. Both the contract between WVOJ and
Johnson and the FCC’s regulations governing the sale of broadcast
time to candidates provide that if air time is used by candidates
personally within 45 days of a primary or run-off election, the
station may charge the "lowest unit charge of the station for the
same class and amount of time for the same period;" prior to 45
days before an election, the station may charge not more than "the
charges made for comparable use of such station time by other
users." Attachment B-2 at 3; 47 C.F.R. § 73.1940(b) (reprinted at
11 C.F.R. Supp. A., p. 265 (1992 ed.)). Moreover, the rates on
the contract appear generally consistent with the advertising
rates gquoted for WVOJ in the Gale Directory of Publications and
Broadcast Media 1993, taking into consideration the time of
broadcast and the station’s wattage. Therefore, it appears that
WVOJ charged Johnson the "usual and normal" charge for air time.




3. HMUR 3615
This matter was generated by a complaint received from Don
Brewer, Jr., chairman of the Duval County (Florida) Republican

Executive Committee, against WIXT-TV in Jacksonville, Florida and

the Clinton-Gore '92 Committee and Robert A. Farmer, as treasurer,
The complaint alleges that WJXT broadcast a live call-in interview
program featuring Democratic presidential nominee Bill Clinton on
September 9, 1992.53 According to the complaint, WJIXT invited the
public and placed television sets on its premises outside its
studio building so that members of the public could watch the
O program. It then allegedly allowed the Clinton campaign to erect

a tent over the television sets and exclude persons who were not

Clinton supporters from the tent. The Clinton committee

purportedly "enclosed the area with police tape and police
officers to prevent non-Clinton supporters from viewing the
O program. Approximately two hundred and fifty Clinton supporters
were allowed into [the] viewing area while approximately seventy

non-Clinton supporters were held away from the event by police

lines." Attachment C-1. Moreover, the complaint alleges that

"WJXT . . . allowed Clinton financial supporters into the station

to meet privately with Governor Clinton." 1Id. The cumulative

effect of these events, the complaint alleges, was a prohibited
corporate in-kind contribution from WJXT to the Clinton campaign.

Both responses dispute the complaint’s version of the facts.

S, The broadcast was apparently carried statewide over the
"Florida News Network,”™ which consists of WJXT and several other
television stations.



While Clinton apparently did appear on WJXT’s September 9
broadcast, both responses indicate that the television sets were

brought onto WJXT's property by the Clinton campaign, not WJXT,

Attachment C-2 at 3; Attachment C-3 at 3. However, WJIXT

management apparently did not object to the sets’' presence;
management had already decided to permit the general public to
gather on its property while Clinton was inside the studio
building, attachment C-2 at 2, and it appears that this decision
may have come in response to a request from the Clinton committee.
Attachment C-3 at 5. Station management explicitly gave the

Clinton campaign permission to put up the tent, but not until the

tent was partially erected. Attachment C-2 at 3. Neither

response directly disputes the complaint’s contention that persons

17 A

opposed to Clinton’s candidacy were excluded from the tent.

However,

WIXT asserts that crowd control at the site was handled
by local police (including some off-duty officers with whom it
contracted to direct traffic in its parking lot) and the U. S.
Secret Service, and that any actions by those agencies or by
Clinton supporters to exclude Clinton opponents from the premises

were taken without station management’s knowledge or approval.

Id. at 2. Finally, WJIXT denies that it hosted a "private meeting"

between Clinton and "financial supporters”; instead, it asserts it

hosted a small reception after the program for Clinton and local



dignitaries. 1d. at 3=4.9

The broadcast itself appears to fall within the "media
exemption."™ A call-in interview with a major party nominee for
President is a legitimate news story, and it makes no difference
that the station is producing, as well as covering, the news
story. Cf. MUR 2567 (debates produced by broadcasters are news
stories within meaning of exemption). WJXT is an FCC licensee,
and there is no indication that it is owned or controlled by a
party, candidate, or committee. Moreover, there appears to be no
factual basis for any implication in the complaint that the event
after the broadcast was a Clinton fundraiser.

This Office does not concur with WJXT or the Clinton-Gore
Committee’s contention that any costs incurred by WJXT with regard
to the tent, including the opportunity costs of allowing the
Clinton Committee to use WJIXT property to install TV sets and a
tent were “"costs incurred in covering or carrying” Clinton’'s
appearance on the broadcast and therefore exempt pursuant to
11 C.F.R. §§ 100.7(b)(2) and 100.8(b)(2). Contrary to WJXT's
assertions, the station’s ability to carry the broadcast was in no
way altered by its decision to allow demonstrators on station
property. 1In fact, granting permission to the Clinton Committee
to set up TV sets and to erect a tent to shelter the TVs and

Clinton supporters is entirely unrelated to the station’s

6. WJIXT does acknowledge that some Clinton supporters entered
the station building and "were restricted to a roped off area" in
the lobby, although the station claims WJXT personnel did not let
them into the building. The station also acknowledges that Mr.
Clinton shook hands with these supporters as he walked through the
lobby on his way out. See C-2 at 12-13.




g
broadcast function and should not be viewed as a "cost incurred in
covering or carrying a new story."

Under the Act, corporations are prohibited from making any
contribution or expenditure in connection with the election of a
Federal candidate, and candidates and political committees are
prohibited from knowingly accepting any such contributions or
expenditures. 2 U.S.C. § 441b(a). For purposes of Section 44lb,
"contribution or expenditure” is defined to include "any direct or
indirect payment, distribution, loan advance, deposit or gift or
money, or any services, or anything of value to any candidate,
campaign committee, or political committee or organization in
connection with a federal election.™ 2 U.S.C. § 441b(b)(2). 1In
this case, the use of WJXT’'s property by the Clinton campaign
clearly constitutes an in-kind contribution prohibited under
Section 441b.7

WJXT advances two arguments for concluding that, even
without the protection of the news media exemption, it made no
contribution or expenditure in this case. First, the station
argues that none of its actions were taken for the purpose of
influencing a federal election as would be required by 2 U.S.C.

§ 431(8) under Orloski v. FEC, 795 F.2d 156 (D.C. Cir. 1986).

That case involved an address at a picnic by an incumbent

officeholder in his capacity as a Member of Congress; here Clinton

s While the Corporations Division of the Office of the
Secretary of State of Florida lists no corporation under the name
"WJXT," the Gales Directory of Publications and Broadcast Media
1992 lists WJXT as owned by Post-Newsweek Stations, Inc. of
Washington, D.C.




spoke to Florida voters not in his capacity as Governor of

Arkansas but in his capacity as a Presidential candidate.B The

station also argues that its actions do not constitute
expenditures on the grounds that they lack "express advocacy."

WIXT attempts to rely on the Supreme Court’s holding "that an

expenditure must constitute ’'express advocacy’ in order to be

subject to the prohibition of Section 441b. FEC v. Massachusetts

Citizens for Life, 479 U.S5. 246, 249 (1986). Respondent’s

argument carries no weight here since this case does not involve
independent expenditures but rather in-kind contributions for
which the "express advocacy" limitation does not apply.
Accordingly, it appears that WJXT made, and the Clinton

campaign knowingly received, a prohibited contribution.

Therefore, this Office recommends that the Commission find reason

3 0

to believe that WJXT-TV violated 2 U.S.C. § 441b(a) and that the

7

Clinton-Gore "92 Committee and Robert A. Farmer, as treasurer,

0

knowingly violated 2 U.S.C. § 441b(a) and violated 26 U.S.C.
§ 9003.

4.

MUR 3624

This matter was generated by a complaint received from

Walter H. Shapiro of Charlotte, North Carolina, against WBT Radio

of Charlotte, the Bush-Quayle '92 Primary Committee, the

Bush-Quayle "92 General Committee, and J. Stanley Huckaby, as

treasurer of both committees. The complaint alleges that by

8. WJIXT actually invited both major party candidates to appear
for Town Meeting programs. The Bush campaign initially declined
the offer and then subsequently agreed to participate in a program
broadcast on October 23, 1992. See Attachment C-2 at 2.




Lo St
& ®
=16

broadcasting the nationally syndicated Rush Limbaugh radio
program, WBT effectively broadcast three hours a day of unpaid
advertising for the Bush-Quayle campaign and thereby made a
prohibited in-kind contribution. Attachment D-1. On November 30,
1992, Shapiro amended his complaint, alleging that Limbaugh was in
a business relationship with Roger Ailes, a consultant to former
President Bush’s 1988 campaign, and that Bush and then-Vice
President Quayle appeared on the Limbaugh program while other
candidates for President and Vice President did not. Attachment
D-2.

WBT is licensed by the FCC, and is owned not by any party,
candidate or committee but by Jefferson-Pilot Communications Co.,
a North Carolina media corporation. In a sworn affidavit in
response to the complaint, Richard Jackson Whitt, WBT's general
manager, stated that the Limbaugh program is a nationally
syndicated "call-in" talk show broadcast for three hours every
weekday. On the typical show, Limbaugh "states his opinion on
some subject and then invites callers, who may express opposing or
supporting views. . . . Politics may or may not be discussed on
any given day." Attachment D-4 at 5-6. Limbaugh’s program
therefore appears to be commentary by a third party not employed
by WBT; such third-party commentary is squarely within the
"legitimate press function"™ of a broadcaster. Advisory Opinion
1982-44. WBT’s broadcast of the Rush Limbaugh program thus
appears to be protected by the media exemption, and there appears

to have been no prohibited in-kind corporate contribution for




) T

either Bush-Quayle committee to accept.9

Accordingly, this Office
recommends that the Commission find no reason to believe that WBT
Radio, the Bush-Quayle ’'92 Primary Committee, the Bush-Quayle '92
General Committee, and J. Stanley Huckaby, as treasurer of both
committees violated any provision of the Act with respect to MUR
3624, and close the file.

5. MUR 3660

This matter was generated by a complaint received

from Dr. Philip W. Ogilvie of Washington, D. C. against Flower &

Garden magazine. The complaint alleges that Flower & Garden’s use

of Barbara Bush’'s picture on the cover of its November 1992 issue
was an illegal in-kind contribution to the presidential campaign
of Mrs. Bush’s husband. Attachment E-1.

As the response of KC Publishing, Inc., the parent of Flower
& Garden, points out, Barbara Bush was a public figure whose
interest in gardening was newsworthy for a general-interest
publication devoted to that topic; the cover picture accompanied
an interview with Mrs. Bush printed inside the magazine.

Attachment E-2. Moreover, Flower & Garden would appear to be a

"bona fide" magazine. From a xerographic copy of the magazine’s

cover, it would appear that Flower & Garden is in bound pamphlet

form. It is published every other month, and apparently has a

9. Shapiro’'s amendment to the complaint, which must be read
broadly even to find an allegation of conduct that would violate
the Act, may be an attempt to allege that through a web of
unsubstantiated relationships between the committees, Ailes, and
Limbaugh, the costs associated with the program constituted
in-kind contributions. No factual support is offered for such an
allegation.




T .
regular subscription price of $12.95 per year, a subscription and
newsstand circulation of more than 570,000, and regular
advertising rates. 1 Gale Directory of Publications & Broadcast
Media 1993 1165. Further, it appears to contain articles of
interest to the general gardening public. Therefore, Flower &
Garden’s interview with Barbara Bush appears to have been within
its legitimate press function.

KC Publishing’s response does not explicitly address the
issue of ownership or control, but no available data suggest that
KC Publishing is a party, committee or candidate. FEC indices
reveal no campaign activity by KC Publishing or publisher John C.
Prebich in the 1992 election cycle. Accordingly this Office
recommends that the Commission find no reason to believe that KC
Publishing, Inc., violated 2 U.S.C. § 441b, and close the file on
MUR 3660.

6. MURs 3706, 3709, and 3710

These matters were all generated by complaints filed by

10 ;n MUR 3706, White

William D. White of Pittsburgh, Pennsylvania.
filed a complaint against Lynn Yeakel; the Lynn Yeakel for U.S.
Senate Committee and Sidney Rosenblatt, as treasurer; Senator

Arlen Specter; Citizens for Arlen Specter and Stephen J. Harmelin,

10. White claims to have been an independent candidate for
United States Senator from Pennsylvania in the November 3, 1992
general election. See, e.g., Attachment F-1 at 2. However, White
failed to file a Statement of Candidacy with the Commission for
the 1992 election, and counsel for one of the respondents in these
matters stated upon information and belief that White failed to
qualify for the Pennsylvania ballot. Attachment F-2 at 2.




=19-
as tt.llut.tsll WDUQ Radio of Pittsburgh; and Kevin Gavin, WDUQ's
news director. The complaint alleges that WDUQ provided free air
time to the Yeakel campaign, and that this constituted an illegal
in-kind contribution. It also implies that Gavin, who is WDUQ's
news director, personally contributed services to the Yeakel
campaign by interviewing Yeakel during the broadcast produced with
WDUQ's grant of free air time. Additionally, White alleges that
WDUQ's coverage of Yeakel and Specter’s participation in the
League of Women Voters’ "Citizens’ Jury" program constituted an
illegal in-kind contribution from WDUQ to both campaigns.
Attachment F-1.

WDUQ’s general manager, Judy Jankowski, averred in a sworn
affidavit that the station made "free and essentially unrestricted
time" available to all candidates for the U. S. Senate from
Pennsylvania, including White. Attachment F-4 at 2. WDUQ’'s
donation of air time was similar to that approved by the
Commission in Advisory Opinion 1982-44, and to the donation of
free newspaper space held to be within the media exemption in
MUR 486 (cited in AO 1982-44). WDUQ’'s coverage of the League of
Women Voters’ "Citizens’ Jury" appears to have been spot news
coverage. Moreover, WDUQ is an FCC licensee; therefore, the
broadcasts at issue appear to have been within WDUQ’'s legitimate
press function. Additionally, WDUQ appears to be owned not by a

party, committee or candidate, but by Duquesne University.

11. Senator Specter was the Republican nominee for U. S. Senator
from Pennsylvania in the 1992 general election, and Yeakel was the
Democratic nominee. Senator Specter was re-elected, receiving 51

percent of the vote to Yeakel’s 49 percent,.




=30~

Attachment F-4 at 1. Accordingly, this Office recommends that the

Commission find no reason to believe that WDUQ Radio or Kevin
Gavin violated any provision of the Act with respect to MUR 3706,
Because there appears to have been no prohibited contribution to
accept, this Office further recommends that the Commission find no
reason to believe that Lynn Yeakel, the Yeakel for Senate
Committee or Sidney Rosenblatt, as treasurer, Senator Arlen
Specter, or Citizens for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as
treasurer violated any provision of the Act with respect to

MUR 3706 and close the file.

In MUR 3709, White filed a complaint against Yeakel, the
Yeakel committee, and WPXI-TV of Pittsburgh. The complaint
alleged that WPXI’'s hour-long broadcast of a "call-in"™ interview
featuring Yeakel constituted an illegal in-kind contribution from
WPXI to the Yeakel campaign. Attachment G-1. On December 2,
1992, White amended his complaint to name each of the program’s
advertisers as respondents, and, on January 8, 1993, White again
amended his complaint to name as a respondent Willoughby
Communications, an advertising agency that acted as purchasing

12

agent for one of the advertisers. The amendments alleged that

The advertiser respondents in MUR 3709 are:

Lawrence Convention Center
Monro Muffler/Brake

Welch Foods, Inc.
Richardson-Vicks, Inc.
MAACO

Quality Furniture Co.

Edgar Snyder and Associates
Red Lobster Restaurants
International Paper Co.
Turnpike Toyota




),
the advertisers’ sponsorship of the program constituted illegal
in-kind contributions to the Yeakel campaign. Attachments G-2 and
G-13.

WPXI responds that the program about which White complains
was a "regularly scheduled news program."” Attachment G-4 at 1.
Confirming this assertion, all of the advertiser respondents
contend that they bought time on WPXI news programming generally,
and had no knowledge (much less intent) that they were buying time
on a broadcast featuring Yeakel. For instance, respondent Monro
Muffler/Brake asserted that "one spot was ordered to run every
other week from July 11 through October 3, 1992 in the WPXI
Saturday morning ‘news block’ between 8 a.m. and 12 p.m."
Attachment G-6. The specific placement of advertisements within
that time period was apparently left up to WPXI.

Regularly scheduled news programs are protected by the media
exemption. Moreover, WPXI is an FCC licensee and does not appear
to be owned or controlled by a party, committee or candidate.
Accordingly, it appears to be within the media exemption, and this
Office recommends that the Commission find no reason to believe
that WPXI-TV violated any provision of the Act with respect to
MUR 3709.

As discussed supra at 6, non-political advertising on or

sponsorship of material which qualifies for the media exemption is

(Footnote 12 continued from previous page)
West Penn Power Co.
Cinema World, Inc.
Medic Alert
General Mills, Inc.
Willi’s Ski Shop




=
not prohibited by 2 U.S.C. § 441b, provided that the advertiser
exercises no editorial control over the content of the exempt
material. Because none of the advertiser respondents appeared to
exercise editorial control over the content of WPXI's interview

with Yeakel, this Office recommends that the Commission find no

reason to believe that any of the advertiser respondents or
Willoughby Communications violated any provision of the Act.

Finally, because there appears to have been no prohibited in-kind

contribution, this Office recommends that the Commission find no
reason to believe that Lynn Yeakel or the Lynn Yeakel for Senate
Committee, or Sidney Rosenblatt, as treasurer, violated any
provision of the Act with respect to MUR 3709 and close the file.

In MUR 3710, White filed a complaint against Senator

Specter, the Specter committee, and WPXI. The allegations were

substantially the same as those involving Yeakel, the Yeakel

committee, and WPXI in MUR 3709. Attachment H-1. However, unlike

in MUR 3709, White did not name individual advertisers on the

program as respondents. The allegations and responses in MUR 3710

are sufficiently similar to those in MUR 3709 for the same

this Office recommends that the

analysis to apply.

Accordingly,
Commission find no reason to believe that any respondents violated
any provision of the Act with respect to MUR 3710 and close the

file.

III. RECOMMENDATIONS

A. With respect to MUR 3483:

1. Find no reason to believe that KXIC Radio, the U. S.
Small Business Administration, George Bush, or the
Bush-Quayle ’92 Primary Committee or J. Stanley Huckaby,
as treasurer, violated any provision of the Act.



-23-

Approve the appropriate letters.
Close the file.
With respect to MUR 3605:

Find no reason to believe that WVOJ Radio violated
2 U.S.C. § 441b, and close the file with respect to WvVOJ

radio.

Find reason to believe that the Committee to Elect Andy
Johnson and Andrew E. Johnson, as treasurer, violated
2 U.S.C. § 441d(a)(1).

Approve the attached Factual and Legal Analysis.

Approve the appropriate letters.

With respect to MUR 3615:

Find reason to believe that WJXT-TV violated 2 U.S5.C.
§ 441b(a).

Find reason to believe that the Clinton-Gore ’92

Committee and Robert A. Farmer, as treasurer, knowingly
violated 2 U.S.C. § 441b(a) and violated 26 U.S.C.

§ 9003.
Approve the attached Factual and Legal Analyses.
Approve the appropriate letters.

With respect to MUR 3624:

Find no reason to believe that WBT Radio, the
Bush-Quayle '92 Primary Committee, the Bush-Quayle 92
General Committee, or J. Stanley Huckaby as treasurer of
both committees, violated any provision of the Act.
Approve the appropriate letters.

Close the file.

With respect to MUR 3660:

Find no reason to believe that KC Publishing, Inc.,
violated 2 U.S.C. § 441b.

Approve the appropriate letters.

Close the file.




-24-
With respect to MUR 3706:

Find no reason to believe that WDUQ Radio, Kevin Gavin,
Lynn Yeakel, the Lynn Yeakel for U. S. Senate Committee
or Sidney Rosenblatt, as treasurer, Arlen Specter, or
Citizens for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as
treasurer, violated any provision of the Act.

Approve the appropriate letters.
Close the file.

With respect to MUR 3709:

Find no reason to believe that Lynn Yeakel, the Lynn
Yeakel for U. S. Senate Committee or Sidney Rosenblatt,
as treasurer, WPXI-TV, Lawrence Convention Center, Monro
Muffler/Brake, Welch Foods, Inc., Richardson-Vicks,
Inc., MAACO, Quality Furniture Co., Edgar Snyder and
Associates, Red Lobster Restaurants, International Paper
Co., Turnpike Toyota, West Penn Power Co., Cinema World,
Inc., Medic Alert, General Mills, Inc., Willi's Ski
Shop, or Willoughby Communications violated any
provision of the Act.

Approve the appropriate letters.
Close the file.

With respect to MUR 3710:

Find no reason to believe that Arlen Specter, Citizens
for Arlen Specter or Stephen J. Harmelin, as treasurer,
or WPXI-TV violated any provision of the Act.

Approve the appropriate letters.

Close the file.

Lawrence M. Noble
General Counsel

f)r’)]‘i%

Date

[

. Lois G. Lerner

Associate/ General Counsel




BEFORE THE FEDERAL ELECTION COMMISSION

In the Matter of
MUR 3605

Andrew E. Johnson;
Committee to Elect Andy Johnson and
Andrew E. Johnson, as treasurer;

WVOJ Radio

CERTIFICATION

I, Marjorie W. Emmons, recording secretary for the
Federal Election Commission executive session on May 25,
1993, do hereby certify that the Commission decided by a

vote of 4-1 to take the following actions in MUR 3605:

1. Find no reason to believe that WVOJ Radio
violated 2 U.S.C. § 441b, and close the
file with respect to WVOJ radio.

Find reason to believe that the Committee

to Elect Andy Johnson and Andrew E. Johnsun,
as treasurer, violated 2 U.S.C. § 441d(a)(1),
but take no further action and close the
file with respect to these respondents.

Approve the Factual and Legal Analysis
as recommended in the General Counsel’s

report dated May 17, 1993,

(continued)




Federal Election Commission
Certification for MUR 3605
May 25, 1993

Direct the Office of General Counsel
to send appropriate letters pursuant
to the above actions, and include
admonishment language in the letter
to the Committee to Elect Andy
Johnson and Andrew E. Johnson, as
treasurer.

Commissioners Aikens, Elliott, McGarry, and Thomas
voted affirmatively for the decision; Commissioner

Potter dissented; Commissioner McDonald was not present.

Attest:

Marjorie W. Emmons
retary of the Commission




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON. D C 20463

JUNE 10, 1993

Rodney G. Gregory, Esquire

Law Offices of Rodney G. Gregory, P.A.
100 Riverside Avenue

Jacksonville, FL 32202

RE: MUR 3605

Dear Mr. Gregory:

This is in reference to the complaint you filed with the
Federal Election Commission on behalf of Corrine Brown and Friends
of Corrine Brown and Kenneth W. Jones, as treasurer, dated
September 2, 1992, concerning possible violations of the Federal
Election Campaign Act of 1971, as amended ("the Act"), by
Andrew E. Johnson, the Committee to Elect Andy Johnson and WVOJ-AN
970 and Dick Buckner, as General Manager.

Based on that complaint, on May 25, 1993, the Commission
found that there was reason to believe that Andrew E. Johnson and
the Committee to Elect Andy Johnson violated 2 U.S.C.

§ 441d(a)(l). However, after considering the circumstances of
this matter, the Commission determined to take no further action
against Andrew E. Johnson and the Committee to Elect Andy Johnson.
On the same date the Commission also found that there is no reason
to believe WVOJ-AM violated any provision of the Act with respect
to MUR 3605. Accordingly, on May 25, 1993, the Commission closed
the file in this matter.

This matter will become part of the public record within 30
days. The Federal Election Campaign Act of 1971, as amended,
allows a complainant to seek judicial review of the Commission’s
dismissal of this action. See 2 U.S.C. § 437g(a)(8).

If you have any questions, please contact me at (202)
219-3400.

Sincerely,

’ / ¥ 4
WYY G 5
LT 4! /,{,u({f/

"Eric S. Brown
Paralegal Specialist

Enclosure
General Counsel’s Report




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON, DC 20461

JUNE 10, 1993

Andrew E. Johnson, Treasurer and Candidate
Committee to Elect Andy Johnson

435 Clark Road Suite 312

Jacksonville, FL 32218

RE: MUR 3605
Committee to Elect Andy Johnson and
Andrew E. Johnson, as treasurer

Dear Mr. Johnson:

On May 25, 1993, the Federal Election Commission found reason
to believe that you and the Committee to Elect Andy Johnson
("Committee™) violated 2 U.S.C. § 441d(a)(1l), a provision of the
Federal Election Campaign Act of 1971, as amended. However, after
considering the circumstances of this matter, the Commission also
determined to take no further action and closed its file. The
General Counsel’s Report, which formed a basis for the
Commission’s finding, is attached for your information.

The Commission reminds you that radio broadcasts require a
legally sufficient disclaimer stating that the broadcasts in
question were paid for by your authorized committee. It appears
your broadcasts on WVOJ Radio may not have contained the
disclaimer required under 2 U.S.C. § 441d(a)(l). You should take
immediate steps to insure that this activity does not occur in the
future.

The confidentiality provisions at 2 U.S.C. § 437g(a)(12) no
longer apply and this matter is now public. 1In addition, although
the complete file must be placed on the public record within 30
days, this could occur at any time following certification of the
Commission’s vote. If you wish to submit any factual or legal




Andrew E. Johnson, Treasurer and Candidate
Page 2

materials to appear on the public record, please do so as soon as
possible. While the file may be placed on the public record
before receiving your additional materials, any permissible
submissions will be added to the public record upon receipt.

I1f you have any questions, please contact Eric S. Brown, the
staff member assigned to this matter, at (202) 219-3400.

Sincerely,

Scctt E. Thomas
Chairman

Enclosure
General Counsel’s Report




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINGTON D C 20461

JUNE 10, 1993

Donald E. Ward, Esquire
1201 Pennsylvania Avenue, N.W.
Washington, DC 20044-0286

RE: MUR 3605
WVOJ-AM 970

Dear Mr. Ward:

On September 16, 1992, the Federal Election Commission
notified your client, WVOJ-AM 970, of a complaint alleging
violations of certain sections of the Federal Election Campaign
Act of 1971, as amended.

On May 25, 1993, the Commission found, on the basis of the
information in the complaint, and information provided by you on
behalf of WVOJ-AM 970, that there is no reason to believe
WVOJ-AM 970 violated 2 U.S.C. § 441b. Accordingly, the Commission
closed its file in this matter.

The confidentiality provisions at 2 U.S.C. § 437g(a)(12) no
longer apply and this matter is now public. 1In addition, although
the complete file must be placed on the public record within 30
days, this could occur at any time following certification of the
Commission’s vote. If you wish to submit any factual or legal
materials to appear on the public record, please do so as soon as
possible. While the file may be placed on the public record
before receiving your additional materials, any permissible
submissions will be added to the public record upon receipt.

Sincerely,

Lawrence M. Noble
General Counsel

Lois G. Lerner
Associate General Counsel

Enclosure
General Counsel’s Report




FEDERAL ELECTION COMMISSION

WASHINCTON. DC 20463

THIS IS HE END OF MR # _3€05

mmFluenéjBﬁZ_ CAVERA NO. 4

caveraany .65,




